• شنبه / 1 اردیبهشت 1403 / 16:36
  • دسته‌بندی: تیتر اول
  • کد خبر: 81499526
  • خبرنگار : 2

تاخیر ۱۵ ساله برای تکمیل یک طرح کشاورزی در شوشتر

طرح آبیاری سه هزار و ۵۰۰ هکتاری زمین های کشاورزی غلامعلی و گوریه که از سال ۸۵ شروع و قرار بود ۲ ساله به بهره برداری برسد با گذشت ۱۵ سال همچنان نیمه تمام است.

یکی از کشاورزان این منطقه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد : هزینه های سنگینی بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال تاکنون صرف این پروژه شده و کشاورزان همچنان چشم انتظار بهره برداری از این پروژه هستند.

عادل دلفی افزود : با تکمیل این پروژه و آبیاری تحت فشار، اراضی شعیبیه به یک قطب کشاورزی تبدیل و برای بیش از ۲ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد .

یکی دیگر از کشاورزان منطقه گوریه نیز با گلایه مندی از تاخیر اجرای این طرح گفت : ۹۰ درصد این پروژه اجرا شده اما به دلیل بی توجهی مسئولان نیمه تمام مانده و برخی از زیرساخت های آن در حال تخریب است.

عدنان دلفی افزود : زمین های کشاورزی این منطقه از مرغوبترین زمین های کشاورزی کشور هستند که در صورت آبیاری حاصلخیزی بالایی دارند.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال به طرح آبرسانی کشاورزی

فرماندار شوشتر در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت : ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی روستای غلامعلی به گوریه مصوب شده و انتظار می رود این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

حسین پنبه دانه پور افزود : نشست های مختلفی اخیرا در معاونت عمرانی استانداری خوزستان برای تکمیل این پروژه برگزار و این میزان اعتبار برای تکمیل شبکه برق و ایستگاه پمپاژ این پروژه مصوب شد.

رییس شورای برنامه ریزی شوشتر گفت : ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی قرار است به جهادکشاورزی و ۳۰۰ میلیارد ریال هم از طریق جهاد نصر خوزستان برای اجرای این طرح تامین شود.

وی افزود: مشکل برق رسانی به این پروژه آبرسانی کشاورزی و انشعاب های برق نیز با نگاه مثبت شرکت برق منطقه ای و توزیع برق خوزستان برطرف شده است .

شهرستان شوشتر با داشتن خاک حاصلخیز از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در خوزستان است.
سالانه حدود ۵۵۰ هزارتن محصول کشاورزی در شوشتر تولید می‌شود.در شهرستان شوشتر بیش از ۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم وجود دارد.
شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است که مرکز آن در ۸۹ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of