سهم گردشگری منطقه آزاد اروند صفر است

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از تسهیل روند صدور مجوز گردشگری سلامت در این منطقه خبر داد و گفت: به‌رغم تردد روزانه به طور میانگین حدود ۲ هزار نفر اتباع کشور عراق از مرز شلمچه سهم گردشگری منطقه صفر است.

امیرهوشنگ بابامرادی اظهار کرد: شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند با هدف بررسی و بحث در خصوص معضلات گردشگری و جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و ایجاد مسیری روشن برای گردشگری منطقه شکل گرفته است.

وی با اشاره به همکاری و همیاری همه متولیان امر، خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری در همه دنیا نقش ویژه‌ای در توسعه اقتصادی دارد و در همین زمینه محور اقتصادی در برخی از مناطق آزاد کشور نیز حول موضوع گردشگری می‌چرخد.

بابامرادی حمل و نقل ترکیبی و مجاورات با کشورهای عراق و کویت را از جمله ظرفیت‌های بارز منطقه آزاد اروند در حوزه گردشگری دانست و افزود: واکاوی و بررسی نبود توسعه گردشگری در منطقه آزاد اروند مهم‌ترین هدف برگزاری نشست‌های کارگروه‌های تخصصی است.

او گفت: بررسی مشکلات صدور مجوز گردشگری سلامت، بررسی و ارایه راهکار جهت ساماندهی حمل و نقل گردشگران از پایانه مرزی شلمچه، بررسی نقاط ضعف و قوت منطقه جهت توسعه و جذب گردشگر داخلی و خارجی از موضوعات مهمی است که در این کارگروه به آن‌ها پرداخته می‌شود.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین استقرار صرافی و ارایه خدمات ارزی در پایانه مرزی شلمچه، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مورد نیاز این حوزه و بررسی شرایط برای برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف و دعوت از فم‌تورهای گردشگری خارجی را از اصلی‌ترین دغدغه‌های کار گروه تخصصی گردشگری، حمل و نقل و توریسم سلامت دانست.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of