فرماندار خرمشهر:زایران اربعین از مرز شلمچه بازگردانده شدند

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر بسته بودن مرز شلمچه بر روی زایران گفت: تعداد زیادی از زایران اربعین حسینی که برای سفر به عراق به مرز شلمچه مراجعه کرده بودند بازگردانده شدند.

محمدحیدری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: با وجود اعلام بسته بودن مرز شلمچه به روی زایران، هزاران نفر از زایران اربعین برای ورود به عراق در این مرز حضور یافتند.

وی بیان کرد: مرز شلمچه همچنان بسته است و امکان تردد به کشور عراق در هیچ شرایطی امکان پذیر نیست و این مرز نمی‌تواند پذیرای زایران حسینی باشد.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: از شب گذشته شاهد ازدحام جمعیت زایران در مرز شلمچه بودیم که با وجود توصیه مرزبانان و مسوولان برای بازگشت، اصرار به عبور از مرز داشتند.

حیدری با بیان اینکه پس از صحبت با زایران آنها متقاعد به بازگشت از مرز شدند ادامه داد: چندین دستگاه اتوبوس شهری خرمشهر برای بازگشت زایران از مرز شلمچه به خرمشهر اختصاص یافت و اکنون آنها در حال مراجعه به شهرهای خود هستند.

وی گفت: از همه عاشقان حسینی تقاضا می‌کنیم برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق، به هیچ وجه به مرزهای زمینی از جمله مرز شلمچه مراجعه نکنند.

کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۶۰ هزار زایر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور پنجم مهر اربعین حسینی در ایران است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of