مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خبر داد نامگذاری خیابانی در اهواز به نام یکی از زنان شهید برای نخستین بار

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: یکی از خیابان‌های اهواز برای اولین بار به نام یکی از زنان شهید نامگذاری می‌شود. سرهنگ عبدالرضا حاجتی در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس که امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس در […]

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: یکی از خیابان‌های اهواز برای اولین بار به نام یکی از زنان شهید نامگذاری می‌شود.

سرهنگ عبدالرضا حاجتی در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس که امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس در دست ما است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که امسال هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» آغاز می‌شود، افزود: ۲۹ ستاد دفاع مقدس در ۲۹ شهرستان استان خوزستان با مسؤولیت فرمانداران و دبیری فرماندهان سپاه فعال شده است و در این زمینه همه برنامه‌های اجرایی نیز توسط استاندار خوزستان به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خاطرنشان کرد: امسال برای هفته دفاع مقدس چهار هزار و ۷۰۰ برنامه توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تدارک دیده شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه در حوزه فضای مجازی اجرایی می‌شود.

حاجتی با بیان این که دفاع مقدس، هویت خوزستان است، گفت: جنگ زوایای ناپیدایی دارد که خوب به آن پرداخته نشده است و باید تلاش کنیم تا این زوایای جنگ را برای مردم ایران و جهان روایت کنیم و به تصویر بکشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان خوزستان از ۳۱ شهریور آغاز خواهد شد. در این زمینه تجلیل از ۲۰ هزار نفر پیشکسوت دفاع مقدس در خوزستان یکی از برنامه‌هایی است که برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است. این پیشکسوتان شامل، خلبان‌ها، توپچی‌ها، جانبازان، همسران شهید، مادران شهید، کارمندان بخش های مختلف، پرستاران و… هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: همایش تجلیل از نام‌آوران پل بعثت یکی دیگر از برنامه‌هایی است در هفته دفاع مقدس اجرایی خواهد شد. تجلیل از ۴۱ نویسنده برتر دفاع مقدس، تجلیل از ۶۰ استاد دانشگاه، رونمایی از تندیس شهید سبحانی و افتتاح مزار شهید علی هاشمی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خوزستان است.

حاجتی عنوان کرد: برگزاری شب شعر در حوزه دفاع مقدس و رونمایی از ۴۱ کتاب دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی هستند که در هفته دفاع مقدس در خوزستان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به این که امسال به دنبال تولید کتاب صوتی از دفاع مقدس هستیم افزود: بیش از سه هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در خوزستان ثبت شده است که گنجینه بسیار خوبی از دفاع مقدس است. اکنون این کتاب‌های دفاع مقدس در خوزستان به صورت کدبندی شده موجود است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اهواز گفت: ۴۱ نخل به نام ۴۱ شهید جاویدالاثر در خیابان سلمان فارسی اهواز نامگذاری خواهد شد. همچنین بازگشایی پارک بانوان با حضور ۴۱ مادر شهید با همکاری شهرداری اهواز یکی دیگر از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

حاجتی با اشاره به حضور و نقش پررنگ زنان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: همایش و تجلیل از زنان که نقش اصلی در دفاع مقدس داشتند و همچنین افتتاح نمایشگاه «زن در رختشویخانه» از برنامه‌های بسیار مهم تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس در خوزستان در حوزه زنان است.

وی افزود: یکی از خیابان‌های اهواز برای اولین بار به نام یکی از زنان شهیده نامگذاری می‌شود. هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم این مهم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: برای زنان شهیده نتوانسته‌ایم آن طور که باید کاری انجام دهیم. به زنان شهیده خوزستان در قد و قامت استان پرداخته نشده است و جای کار دارد به این مساله پرداخته شود.

حاجتی بیان کرد: بنیاد باید به حوزه آهنگ‌سازی، موسیقی و تئاتر ورود کند زیرا جوانان لذت می‌برند که از حوزه دفاع مقدس با زبان جدیدی با آنها صحبت کرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of