رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد راه‌اندازی تیم‌های سیار واکسیناسیون در غرب اهواز

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از راه‌اندازی تیم‌های سیار واکسیناسیون برای بیمارانی که امکان جابه‌جایی ندارند، خبر داد. دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در غرب اهواز، اظهار کرد: علاوه بر فعالیت مراکز واکسیناسیون در نقاط شهری، واکسیناسیون کرونا در تمام مراکز روستایی غرب اهواز انجام […]

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از راه‌اندازی تیم‌های سیار واکسیناسیون برای بیمارانی که امکان جابه‌جایی ندارند، خبر داد.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در غرب اهواز، اظهار کرد: علاوه بر فعالیت مراکز واکسیناسیون در نقاط شهری، واکسیناسیون کرونا در تمام مراکز روستایی غرب اهواز انجام می‌شود. اتوبوس سیار واکسیناسیون نیز در مناطق حاشیه‌ای شهر که پوشش واکسیناسیون کمی دارند، فعال است و روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از این طریق واکسن دریافت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر فعالیت اتوبوس سیار، در صورت لزوم در مناطق حاشیه‌ای برای واکسیناسیون به درب منازل مردم می‌رویم. هر جایی که میزان پوشش واکسیناسیون کم باشد، بهورزان مانند قدیم به درب منازل می‌روند و واکسن را برای مردم تزریق می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به وکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در روستاها، گفت: در صورت همراهی مردم، حداکثر در مدت دو هفته آینده پوشش واکسیناسیون در مناطق روستایی به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد.

وی افزود: برخی افراد در برابر واکسیناسیون مقاومت شدیدی می‌کنند و حاضر به دریافت واکسن نیستند اما در این شرایط نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم که حدود ۸۰ درصد جمعیت روستایی واکسینه شوند.

احمدی‌بلوطکی گفت: تیم‌های سیار واکسیناسیون نیز برای تزریق واکسن به بیمارانی که امکان جابه‌جایی ندارند، راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: زمانی که واکسیناسیون گروه‌های سنی بالاتر انجام می‌شد، در مراکز واکسیناسیون ازدحام زیادی بود اما اکنون که واکسیناسیون گروه‌های مختلف اعلام شده است، مراکز خلوت شده‌اند. مردم نباید به دلیل در دسترس بودن واکسن، خیال‌شان راحت باشد و دریافت واکسن را به تاخیر بیندازند زیرا هر لحظه احتمال درگیری وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد جمعیت هدف غرب اهواز دوز اول و ۳۰ درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: آمار خاصی از مرگ افرادی که دو هفته از تزریق دوز واکسن‌شان گذشته باشد، نداشته‌ایم بنابراین باید مردم سریعا نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند تا جمعیت هدفی که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، به حداقل ۷۰ درصد برسد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of