مدیرکل آموزش و پرورش استان تشریح کرد جزئیات آموزش مدارس خوزستان در سال تحصیلی جدید جزئیات آموزش مدارس خوزستان در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ضمن تشریح سناریوهای در نظر گرفته شده برای آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید، گفت: امسال شروع سال تحصیلی به صورت آرام، تدریجی و اقتضایی است. کوروش مودت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سناریوهایی برای آغاز سال تحصیلی جدید دیده شده و انتظار داریم نخبگان، اصحاب مطبوعات و رسانه‌ها […]

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ضمن تشریح سناریوهای در نظر گرفته شده برای آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید، گفت: امسال شروع سال تحصیلی به صورت آرام، تدریجی و اقتضایی است.

کوروش مودت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سناریوهایی برای آغاز سال تحصیلی جدید دیده شده و انتظار داریم نخبگان، اصحاب مطبوعات و رسانه‌ها در اقناع‌سازی جامعه برای آغاز سال تحصیلی باشکوه، نهایت تلاش خود را داشته باشند. حفظ سلامتی دانش‌آموز و معلم، الزام ما در اجرای پروژه مهر است.

وی افزود: امسال شروع سال تحصیلی به صورت آرام، تدریجی و اقتضایی است. در سناریوهایی که به مدارس اعلام می‌شود، اگر درباره بازگشایی می‌گوییم، مردم عزیز بدانند که در آغاز مهر زنگ بازگشایی روز شنبه سوم مهر است، اما به معنای این نیست که در سراسر مدارس دانش‌آموز حضور پیدا می‌کند. ما سه سناریو داریم؛ اول اینکه از نظر آموزشی دستیابی به شبکه آموزش و سیما است که از روز اول مهر آغاز می‌شود؛ از اول مهر در کلیه مقاطع تحصیلی، هر روز برنامه درسی در سیما داریم. یک راه آموزش دانش آموزان از این طریق است. راه دوم شبکه شاد است که ابداع آموزش و پرورش در زیست بوم کرونایی بود و ۷۰ درصد دانش‌آموزان به طور میانگین به آن دسترسی دارند. راه دیگر توزیع بسته‌های آموزشی است که همکاران‌مان، گروه‌های جهادی و سپاه حضرت ولی عصر(عج) در توزیع این بسته‌ها در مناطق روستایی و عشایری کمک کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: در آموزش امسال سه گام داریم؛ آموزش حضوری را از روز اول تا ۲۰ مهر در مدارس روستایی و عشایری کم جمعیت آغار خواهیم کرد. سال گذشته، مدارس روستایی و عشایری تا اسفند ماه آموزش حضوری داشتند و بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مناطق کم برخوردار و کم جمعیت روستایی و عشایری آموزش بدون وقفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند.

مودت با بیان اینکه بازگشایی آرام و تدریجی به این معنا است که آموزش در مدارس کم جمعیت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حضوری آغاز خواهد شد، گفت: گام دوم، برای مدارس با جمعیت متوسط است. گام دوم را زمانی آغاز می‌کنیم که از ۲۰ مهر به بعد باشد؛ واکسیناسیون اولیا و معلمان تمام شده باشد و این بازگشایی نیز با رعایت شیوه‌نامه‌ها خواهد بود. ممکن است دانش‌آموز در هفته یک یا دو روز و به صورت نوبت‌بندی در مدرسه حاضر شود و مابقی روزها نیز به صورت مجازی خواهد بود. در خصوص گام سوم برای مقطع متوسطه بنا است با مصوبه ستاد کرونا، واکسیناسیون این مقطع صورت گیرد و اگر قرار باشد دانش آموز به صورت اقتضایی در مدرسه حاضر شود، به صورت آرام و تدریجی خواهد بود که باز هم با جمعیتِ کم خواهد بود. یعنی یک کلاس ۳۰ نفره به سه گروه ۱۰ نفره تقسیم می‌شود و حضور دانش‌آموزان براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آموزش امسال تلفیقی و ترکیبی است، عنوان کرد: عمده زیرساخت ما در آموزش مجازی است و بخشی به صورت محدود و اندک به صورت حضوری است.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم دانش‌آموزان عزیز با سلامت، امسال را سپری کنند و مشکلی ایجاد نشود، گفت: ما در جریان برگزاری امتحانات، اخلاقا تعهد دادیم که برای کسی مشکلی ایجاد نمی‌شود و بدون کوچک‌ترین مشکل و با رعایت فاصله، امتحانات را برگزار کردیم. از سوی سازمان سنجش نیز آموزش و پرورش خوزستان در برگزاری امتحانات و کنکور، به عنوان استان برتر شناخته شد و دو شهر از استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of