رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد

لزوم افزایش توزیع مرغ منجمد برای تنظیم بازار

خوزستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به کاهش جوجه‌ریزی در فروردین‌ماه و وضعیتی که در کاهش کشتار به این دلیل خواهیم داشت، باید توزیع مرغ منجمد افزایش یابد تا وضعیت بازار در هفته‌های آینده تنظیم شود.

خدارحم امیری‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز (۱۳ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، در خصوص وضعیت بازار مرغ در خوزستان اظهار کرد: از هفته گذشته تاکنون وضعیت توزیع مرغ در بازار خوزستان رو به راه‌تر شده است اما کاهش جوجه‌ریزی در هفته اول فروردین‌ماه به دلیل تعطیلات، اکنون تاثیر خود را در بازار نشان خواهد داد.

به گزارش اهواز نوین، وی افزود: تاثیر ۱۸درصد کاهش جوجه‌ریزی در اواخر اسفندماه و اوایل فروردین‌ماه، اکنون به بازار رسیده است و باید این کاهش را از طریق توزیع مرغ منجمد در بازار خوزستان جبران کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: میزان جوجه‌ریزی در فروردین‌ماه ۳۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است و در اردیبهشت‌ماه نیز تاکنون میزان جوجه‌ریزی در استان خوزستان بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است و روند جوجه‌ریزی تا پایان اردیبهشت‌ماه همچنان ادامه خواهد داشت.

امیری‌زاده با بیان اینکه میانگین توزیع مرغ در خوزستان ۳۰۶ تن و ۶۰۰ کیلوگرم است، افزود: میانگین ۱۰ روزه توزیع مرغ تولیدی داخل استان خوزستان ۲۱۷ تن و ۵۰۰ کیلوگرم در یک روز است. میانگین توزیع مرغی که از سه استان معین وارد خوزستان می‌شود، روزانه حدود ۶۰ تن است که البته باید حدود ۷۶ تن باشد. روزانه حدود ۲۹ تن مرغ منجمد نیز در بازار استان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: همه استان‌های کشور اکنون با تاثیر خلاء جوجه‌ریزی در فروردین ماه مواجه هستند و کاهش جوجه‌ریزی در تعطیلات فروردین‌ماه در این هفته و هفته اینده خود را در بازار خوزستان نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به کاهش جوجه‌ریزی در فروردین‌ماه و وضعیتی که در کاهش کشتار به این دلیل خواهیم داشت، باید توزیع مرغ منجمد افزایش یابد تا وضعیت بازار در هفته‌های آینده تنظیم شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of