• پنج شنبه / 9 فروردین 1403 / 18:24
  • دسته‌بندی: تیتر اول
  • کد خبر: 121448703
  • خبرنگار : 2

تاکید استاندار خوزستان بر تکمیل واکسیناسیون کارکنان دولت

استاندار خوزستان با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون کارکنان دولت، گفت: پوشش واکسیناسیون کارکنان دولت در خوزستان و چهار استان دیگر کامل نیست که این موضوع برای ما قابل قبول نیست.

صادق خلیلیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری، بیان کرد:قابل پذیرش نیست که در سطح ملی مطرح شود که خوزستان جزو پنج استانی است که کارکنان آن پوشش واکسیناسیون کاملی ندارند در حالی که می توان این افراد را به راحتی کنترل کرد.

وی گفت:با توجه به اینکه پوشش دُز سوم واکسیناسیون زیاد نیست و نسبت به دُز دوم عقب تر است بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، مسافران نوروزی باید سه دُز واکسن تزریق کرده باشند یا ۲ دُز واکسن و تست منفی پی.سی.آر همراه داشته باشند.

وی افزود: هر چند کنترل و برگرداندن خودرو پس از ورود به استان سخت است اما اعلام این موضوع باعث می‌شود تا سرعت دُز سوم واکسیناسیون افزایش یابد.

استاندار خوزستان گفت: ۴.۷ درصد کارکنان دولت در خوزستان واکسیناسیون خود را انجام نداده‌اند اما با این وجود سر کار حاضر می شود در حالی که قرار بود اجازه حضور در ادارات را نداشته باشند.

خلیلیان بیان کرد: این مشکل در مورد پوشش واکسیناسیون اصناف وجود دارد و از آنجا که در حال رسیدن به پیک خریدهای نوروزی هستیم این موارد باید برطرف شود. اصناف باید برای تکمیل واکسیناسیون خود هر چه سریعتر اقدام کنند تا حداقل ایمنی نسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه روند شیوع اُمیکرون در کشور و استان خوزستان نزولی است، افزود: نسبت فوتی‌هایی که واکسن‌ نزده‌ بودند پنج تا ۶ برابر افرادی است که حداقل ۲ دُز واکسن تزریق کرده‌اند البته بیشتر فوتی‌هایی که ۲ دُز واکسن زده‌اند بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه بین عید نوروز و ماه رمضان فاصله کمی وجود دارد، دید و بازدیدها افزایش خواهد یافت لذا از خانواده‌ها درخواست داریم که از حضور در مهمانی‌های پر تعداد خانوادگی پرهیز کنند تا از پیک بیماری به طور کامل عبور کنیم.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و ۱۴ شهرستان زرد کرونایی هستند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of