• شنبه / 1 اردیبهشت 1403 / 13:19
  • دسته‌بندی: خبر ویژه
  • کد خبر: 121028027
  • خبرنگار : 2

خبر خوش نماینده اهواز؛ استخدام جوانان بومی مناطق مجاور پروژه‌های وزارت نیرو در خوزستان الزامی شد

نماینده اهواز گفت: طی رایزنی و نشست با وزیر نیرو مقرر شد جذب و استخدام جوانان بومی مناطق مجاور پروژه های وزارت نیرو در خوزستان الزامی شود.

شبیب جویجری نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دو نشست مهم و تفصیلی داشت و در خصوص مهمترین مسائل و مشکلات حوزه آب و برق استان خوزستان از جمله توقف کامل تمام طرح های انتقال آب بحث و رایزنی کرد و در این راستا دستورات مهمی صادر شد.

نماینده اهواز در این نشست ها با اشاره به آثار مخرب و فاجعه‌بار طرح های انتقال آب و با تأکید بر مخالفت شدید با انتقال آب خوزستان، هرگونه فعالیت اجرایی و عملیاتی در این خصوص را فاقد وجاهت قانونی دانست.

جویجری با تأکید بر لزوم توجه به پیوست های زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و پیامدهای امنیتی این گونه طرح ها در منطقه، خواستار توقف کامل تمام طرح های غیرعلمی و غیرکارشناسی انتقال آب از سرشاخه های کارون شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اصل طرح انتقال آب خوزستان مخالف هستیم، هشدار داد: خشکسالیِ چند سال اخیر به شدت آورد رودخانه در حوزه آبخیز کارون بزرگ را کم کرده، دبی کارون بزرگ با کاهش جدی رو به‌رو شده است و هرگونه سدسازی یا انتقال آب این وضعیت را به مراتب بدتر می‌کند و به معیشت مردم به خصوص شهرهای پایین دست که اکثرا به کشاورزی مشغول هستند آسیب جدی وارد کرده است.

جویجری در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و لزوم تامین آب مورد نیاز این طرح، تصریح کرد: مهمترین مطالبه و خواسته کشاورزان خوزستانی، تأمین حق‌ آبه قانونی در بخش کشاورزی است. براساس وظایف ذاتی وزارت نیرو برای اختصاص حق‌ آبه مورد نیاز کشاورزان مسیر رودخانه کرخه و کارون اقدامات بایسته و لازم انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حفاظت از محیط زیست حجت را بر همه ما تمام می کند، افزود: هر گونه آسیب به تالاب هورالعظیم، منجر به مشکلات زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی جبران‌ ناپذیری می‌شود، بنابراین ضرورت دارد سازمان های متولی به وظیفه خود عمل کرده و حق‌ آبه تالاب هورالعظیم را رهاسازی و تأمین کنند.

وزیر نیرو نیز پس از شنیدن صحبت های جویجری، ضمن اعلام موافقت با تامین حق‌ آبه کشاورزان خوزستانی و لزوم بازنگری در طرح های انتقال آب خوزستان، دستور بررسی دقیق و کارشناسی پیامدهای ناشی از تنش آبی را صادر کرد و مقرر شد گزارش‌ های کارشناسی و علمی در این زمینه ارائه شود.

نماینده اهواز در ادامه با اشاره به معضلات موجود در شبکه فاضلاب کلانشهر اهواز و حوزه انتخابیه، بر ضرورت تخصیص اعتبار لازم و تسریع در روند ساماندهی شبکه فاضلاب تاکید کرد.

همچنین جویجری در این نشست خواستار تخصیص منابع اعتباری در حوزه تامین آب پایدار در خوزستان و تسریع در روند اجرای پروژهای آب‌ رسانی شد که یکی از این موارد خط آبرسانی غدیر و تامین آب شرب سالم روستاها به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به خوزستان بررسی و پیگیری شد.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون بر لزوم استفاده از کارشناسان شایسته و متخصص بومی استان در پست های مدیریتی وزارت نیرو تأکید کرد و همچنین به کارگیری و جذب نیروهای جوان و بومی مناطق مجاور پروژه‌های وزارت نیرو در استان خوزستان را خواستار شد که با نظر موافق وزیر نیرو همراه شد و با دستور وزیر به معاونت مربوطه مقرر شد استفاده از نیروهای بومی در پروژه‌های این وزارتخانه و شرکت های وابسته در خوزستان الزامی شود.

جویجری همچنین در راستای پیگیری درخواست‌ های مکرر موکلین خود، تبدیل وضعیت نیروهای قرارداد موقت و ایثارگران شاغل در شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در این نشست ها نیز بررسی و مذاکراتی با وزیر نیرو در این زمینه داشت. نماینده اهواز با اشاره به نگاه مثبت وزیر نیرو برای تعیین تکلیف وضعیت شغلی کارکنان، ابراز امیدواری کرد شاهد تسریع در روند تبدیل وضعیت نیروها در این وزارتخانه باشیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of