تکمیل و راه اندازی خط یک متروی اهواز نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار

شهردار اهواز اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و راه اندازی خط یک متروی این کلانشهر را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

رضا امینی گفت: خط اول قطار شهری اهواز با طول ۲۳.۵ کیلومتر، ۴ فاز دارد و فاز اول از محدوده زرگان تا میدان فرودگاه، فاز دوم از میدان فرودگاه تا مصلی، فاز سوم از مصلی تا دانشگاه شهید چمران اهواز و فاز چهارم از دانشگاه شهید چمران اهواز تا بیمارستان شهید بقایی تعریف شده است.
وی افزود: فاز یک و ۲ خط اول با مجموع طول ۱۱.۵ کیلومتر، فاز‌های مرکزی هستند که با حداقل ایستگاه، این قطعه با ۸ هزار میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

امینی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای دیگر ایستگاه‌ها و ادامه خط، باید ارزیابی شود، اما بر اساس گمانه‌زنی‌ها حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی خط یک قطار شهری اهواز با ارزش امروز نیاز است.

شهردار اهواز در خصوص پیمانکار جدید این طرح می‌گوید: چند پیمانکار شناسایی شده و با یکی دو پیمانکار صحبت شده است، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) هم رویکرد مثبتی نسبت به این طرح دارد و با توجه به اینکه اطمینان بالایی میان شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و مجموعه سپاه وجود دارد، اگر سپاه این طرح را اجرا کند خیال‌مان راحت خواهد بود که با سرعت و کیفیت بیشتری اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: قبلا تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای این طرح امضاء شده که باید به روزرسانی شود و هیئت‌های کارشناسی در حال بررسی و برآورد هستند تا تفاهم‌نامه تنظیم و سپس بلافاصله قرارداد منعقد شود که برآورد می‌شود در یکی دو ماه آینده هر دو مورد به نتیجه برسند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of