اقتصاد فرهنگ از پربازده‌ترین حوزه‌های اقتصادی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اقتصاد فرهنگ را از جمله اولویت‌های مهم وزارتخانه برشمرد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اقتصاد فرهنگ را از جمله اولویت‌های مهم وزارتخانه برشمرد .

مجید منادی در آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان خوزستان در یکی از مجتمع‌های چاپ اهواز اظهار کرد: هزینه ایجاد یک شغل در صنعت فرهنگی در مقایسه با هزینه کردن در فضا‌های دیگر بهینه‌تر و به‌صرفه‌تر است.
وی توجه دولت سیزدهم به اقتصاد فرهنگ را اقدامی مثبت عنوان کرد و افزود: توسعه فضای این نوع اقتصاد به نفع جامعه و حوزه فرهنگ است.

منادی کمرنگ بودن انتقال تجربیات موفق در صنایع فرهنگی به ویژه صنعت چاپ را از حلقه‌های مفقوده در این حوزه برشمرد و توضیح داد: در حوزه صنعت چاپ با وجود انجام اقدامات مطلوب، اما برخی فرآیند‌ها در ورطه تکرار و کلیشه افتاده که فعالان این حوزه باید ضمن حفظ رقابت، ارتباطی موثری در راستای تبادل اطلاعات داشته باشند.

عراق؛ فرصتی برای فعالان صنعت چاپ خوزستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر اهمیت شناسایی بازار‌های هدف اشاره کرد و گفت: کشور عراق یک فرصت و ظرفیت عظیم برای فعالان حوزه چاپ محسوب می‌شود، اما با وجود جایگاه این صنعت در بخش‌های فنی، تجربی و تکنولوژی، همچنان به نحو شایسته‌ای از این فرصت بهره برداری نشده است.

وی بر تشکیل کارگروه و گفت‌وگوی بین بخشی به منظور توسعه فضای کسب و کار، نوسازی و ایجاد بازار‌های جدید تاکید کرد و ادامه داد: از پیشنهادات فعالان این حوزه نیز استقبال می‌شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز آماده همکاری لازم جهت تسهیل و توسعه این فضا است.

در ادامه این آیین جعفر جماره به نمایندگی از چاپخانه‌داران خوزستان به اهمیت حوزه چاپ در همه حوزه‌ها اشاره و تصریح کرد: با توجه به بالارفتن قیمت دستگاه‌های مورد نیاز این حوزه، توسعه صنعت چاپ استان نیازمند حمایت‌های اقتصادی است.

رشد صنعت چاپ در گرو دانش افزایی

وی گفت: حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن چاپخانه‌ها، لازم و ضروری و موجب رشد این صنعت است، اما متاسفانه برخی از واحد‌ها در زمینه دانش افزایی مقاومت می‌کنند.

جماره با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در حوزه چاپ به عنوان یکی از راه‌های دانش افزایی بیان کرد: در برگزاری نمایشگاه، علاوه بر استفاده تجربیات دیگر چاپخانه‌داران سراسر کشور، می‌توان با دعوت از کشور‌های مختلف از جمله عراق نسبت به ایجاد بازار‌های جدید اقدام کرد.

وی بر اهتمام چاپخانه‌داران در زمینه ایجاد شغل تاکید کرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of