اشتغالزایی بیش از ۱۲ هزار روستایی و عشایری نیازمند تسهیلات

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان اشتغالزایی ۱۲ هزار و ۹۲ نفر مددجوی روستایی و عشایری استان را نیازمند بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

قیس کوتی گفت: برابر با برنامه ریزی‌های انجام شده در زمینه اشتغال مددجویان روستایی و عشایری کمیته امداد خوزستان، تا پایان امسال باید ۸ هزار نفر در زمینه تولید انرژی از نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین ۳ هزار و ۱۱۷ نفر در حوزه خدمات و صنعت مشغول بکار شوند.
وی با بیان اینکه از طریق دفاتر کاریابی نیز باید برای ۴۲۰ نفر از مددجویان جامعه هدف این اداره کل فرصت شغلی ایجاد شود، افزود: همچنین از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی نیز باید ۱۵۸ نفر تا پایان امسال مشغول به‌کار شوند.

کوتی به مهارت آموزی مددجویان روستایی و عشایری به منظور ایجاد بستر اشتغالزایی اشاره کرد و ادامه داد: مهارت‌آموزی عمومی کسب و کار برای ۳۳۳ نفر، کسب مهارت برای فرصت‌های شغلی تضمین شده برای ۱۸۳ نفر، آموزش مهارت‌های فنی و تخصصی برای یک هزار و ۴۱۶ نفر و آموزش پایدارسازی کسب و کار برای یکهزار و ۹۲۵ مددجو برگزار خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی که برای مددجویان روستایی و عشایری مد نظر است، گفت: این طرح‌ها شامل زنجیره دامپروری و کشاورزی، فرش بافی، طرح‌های اشتغالزایی نوآورانه و دانش‌بنیان، طرح‌های خدماتی، صنعتی و تولیدی برای اشتغالزایی مددجویان روستایی و عشایری، هستند.

وی با بیان اینکه رونق بخشی اقتصادی و زمینه‌سازی برای توانمندسازی مددجویان روستایی، محروم و کم برخوردار را از اولویت‌های کمیته امداد استان است، افزود: کمیته امداد با پرداخت تسهیلات و با استفاده از “راهبران شغلی” تلاش دارد تا زمینه ایجاد اشتغال را در مناطق روستایی و عشایری رونق ببخشد.

کوتی به اجرای برنامه‌های مختلفی برای توانمندسازی مددجویان روستایی اشاره کرد و ادامه داد: کمک به توسعه اقتصادی روستاییان از طریق ایجاد طرح‌های اشتغالزایی به ویژه در حوزه مشاغل بومی از جمله اقدامات کمیته امداد در این مناطق است.

ایجاد ۱۱ هزار و ۱۵۰ شغل برای مددجویان

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان؛ پارسال برای ۱۱ هزار و ۱۵۰ مددجوی روستایی و عشایری استان زمینه ایجاد اشتغال ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در پارسال ۹ هزار مددجوی روستایی و عشایری از دوره‌های کسب مهارت فنی و کسب و کار کمیته امداد بهره‌مند شدند، اضافه کرد: برای ایجاد این میزان اشتغال روستایی در استان ۷ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of