همایش «روایت طوفان الاقصی» در اهواز برگزار شد

همایش «روایت طوفان الاقصی» در راستای حمایت از عملیات بی سابقه طوفان الاقصی با حضور جمعی از هنرمندان در مرکز رسانه تبلیغات اسلامی استان خوزستان برگزار شد.

شامگاه سه شنبه «همایش روایت طوفان الاقصی» در راستای حمایت از عملیات بی سابقه طوفان الاقصی با حضور مدیرکل حوزه هنری خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خوزستان و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

حجت الاسلام جولانژاد یکی از هنرمندان خوزستانی در این مراسم اظهار کرد: حضرت آقا در خصوص موضوع مهم فلسطین در کنفرانس بین المللی فلسطین که در تهران برگزار شد فرمودند، مساله فلسطین کلید رمزآمیز رازآلود فرج است، در واقع ایشان مسیر ظهور را مشخص کرده‌اند.

وی با بیان اینکه موضوع مهمی مثل فلسطین از زوایای بسیاری قابل طرح است، تصریح کرد: اگر به زاویه مظلومیت فلسطین نگاه کنید می‌بینید که ما در استان خوزستان حادثه‌ای مثل متروپل را داشتیم که در این حادثه تنها یک ساختمان خراب شده بود اما در فلسطین چندین ساختمان شبیه متروپل خراب شده است؛ ما برای متروپل چه کرده‌ایم؟ برای فلسطین یا برای فرج امام زمان (عج) چه کرده‌ایم؟

این هنرمند خوزستانی گفت: البته از زوایای مختلفی می‌توان مظلومیت فلسطین را مطرح کرد مثل زاویه نگاه کودکانی که در حال کشته شدن هستند، یا زاویه نگاه تشابهات مظلومیت‌های مردم فلسطین با موضوع کربلا از تشنگی گرفته تا قتل کودک ۶ ماهه و دیگر مسائل یا حتی نسل کشی‌هایی که صورت گرفته است.

حجت الاسلام جولانژاد ادامه داد: یکی دیگر از زوایایی که می‌توان طرح و بحث کرد رفتارهای فاشیستی اسرائیل است، همانطور که می‌بینید هشتگ زدن‌ها و برچسب زدن‌ها به این رژیم منحوس تمامی ندارد زیرا رفتارهای فاشیستی بسیار دارد.

وی عنوان کرد: اسرائیل و به خصوص صهیونیست‌ها معتقد هستند که ما صهیونیست‌ها اشرف مخلوقات هستیم و بقیه غیر صهیونیست‌ها موجوداتی هستند که خداوند متعال این‌ها را برای استفاده ما آفریده است. لذا این رفتارها باید روایت شوند البته روایتی که ماندگارتر و گیراتر بوده و برد بیشتری داشته باشد.

این هنرمند خوزستانی اظهار کرد: شاید بتوانیم در مورد آنها حرف بزنیم اما حرف زدن برد کوتاهی دارد، نوشتن نسبت به آن برد بیشتری دارد اما باز هم نسبت به کار هنرمندانه برد خیلی کمتری دارد، در واقع باید گفت کار هنرمندان بردش بیشتر و ماندگارتر و حتی اثرگذاری‌اش بیشتر است.

حجت الاسلام جولانژاد عنوان کرد: یکی دیگر از زوایایی که می‌توان به آن پرداخت پاسخ دادن به شبهاتی است که اسرائیل در حال حاضر مرتب برای تطهیر چهره خود منتشر می‌کند، مظلومیت نمایی‌هایی که نشان می‌دهد و می‌گوید حماس داعش است و ما مظلوم هستیم.

وی افزود: زاویه‌ای که دیگری که می‌توان به آن پرداخت مسئله تأسیس اسرائیل است، اینکه اسرائیل را به عنوان یک کشور رسمی می‌شناسیم خودش یک روایت درجه یک است زیرا در چند ساعت این اتفاق رخ داده و یک کشور تأسیس شده است؛ از یک کانون یهودی که به اجازه انگلستان تأسیس شده بود به یک کشوری که یک منطقه‌ای از مسلمانان را تحت الشعاع قرار داده بود تبدیل شد لذا این روایت‌ها قابل نقل است.

این هنرمند خوزستانی، یکی دیگر از زوایایی قابل بحث را ایجاد حس در دیگران اعلام و عنوان کرد: ما موظف هستیم نسبت به اسرائیل و مظلومیت فلسطین حس‌هایی مثل حس نفرت، حس علاقه، نوع دوستی و انسانیت ایجاد کنیم.

حجت الاسلام جولانژاد گفت: اگر می‌خواهیم برای امام زمان (عج) کار کنیم باید رسالت‌های بین المللی خودمان را ببینیم، با رویکرد بین المللی و با حجمی مناسب یک اتفاق بین المللی کار تولید کنیم؛ طبیعتاً اگر دنبال فرج و گشایش هستیم این اتفاق تا زمانی که ما کاری انجام ندهیم رخ نخواهد داد.

این برنامه به همت تبلیغات اسلامی خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حوزه هنری خوزستان برگزار شد. اجرای گروه سرود بین المللی خدام الزهرا، پخش کلیپ‌هایی با موضوع مقاومت، شعرخوانی سید علیرضا شفیعی و روایت گری سید باقر احمدی ثنا از دیگر برنامه‌هایی بود که در این همایش اجرا شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of