برگزاری اولین رویداد استانی سبک زندگی در خوزستان

دبیر رویداد ملی زندگی : اولین رویداد استانی سبک زندگی در خوزستان در تاریخ ۵ آبان برگزار خواهد شد و بیش از ۱۰۰ مؤسسه مردمی به این رویداد دعوت شده‌اند.

حجت الاسلام حسین عباسی اصل، با اشاره به حضور جوانان در عرصه فعالیت‌های فرهنگی گفت: امید داریم همچنان که در دوران دفاع مقدس به جوانان اعتماد شد، امروز در سطوح فرهنگی نیز شاهد حضور جوانان باشیم. خستگی و شلختگی فرهنگی که در جامعه می‌بینیم به دلیل وجود مسئولان خسته است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۱ در زمینه سبک زندگی اسلامی گفت: ایشان در این سخنان خود مسائلی در حوزه خانواده، ازدواج، خط و زبان، اسباب بازی، پوشش، خوراک، تفریح و … مطرح می‌کنند و بعد از آن آسیب‌هایی را برمی‌شمارند که متوجه برخی از آن‌ها هستیم و نسبت به برخی بی توجهیم.

عباسی اصل گفت: امروزه پایگاه‌های مروج سبک زندگی در محلات ما شامل هایپر مارکت‌ها، آرایشگاه‌ها، گیم‌نت‌ها و … است که محل ترویج سبک زندگی غربی هستند. آنچه مشاهده می‌کنیم فاصله مردم از دین و فرهنگ نیست؛ بلکه ما عرصه بروز و ظهور فرهنگ اسلامی را در محلات خود فراهم نکردیم.

وی با اشاره به نقش مجموعه‌های مردمی در زمینه سبک زندگی گفت: مسائل فرهنگی جز با حضور مجموعه‌های مردمی در کنار حاکمیت رفع نمی‌شود. مجموعه‌های دغدغه‌مند حوزه سبک زندگی باید به خط شوند.

مدیر اندیشکده سبک زندگی خوزستان ادامه داد: سال گذشته در اولین رویداد ملی سبک زندگی اتفاقات خوبی صورت گرفت، از جمله آن‌ها این بود که حدود ۴۷ مجموعه مردمی سبک زندگی از کل کشور در این رویداد حضور پیدا کردند. از بین این مجموعه‌ها، شورای راهبری سبک زندگی از ۱۲ استان انتخاب شد. شورای راهبری در سال گذشته دو نشست تخصصی در قم و تهران برگزار کرد و نقشه راه محتوایی و نقشه راه اجرایی ده ساله برای رویداد تعیین شد.

عباسی‌اصل افزود: خروجی این رویداد تاکنون کتاب «امیدبان» است که الگوی مقام معظم رهبری برای امیدآفرینی اجتماعی را مدنظر دارد.

همچنین وی اعلام کرد: دبیرخانه این شورا در اهواز قرار دارد و بنا شد هر سال روی دو مساله سبک زندگی کار شود. امسال با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی این بحث در سطح کشور به صورت جدی مطرح شد و وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی این دبیرخانه را به استان‌ها معرفی کردند تا مجموعه‌های خود را برای این رویداد آماده کنند. ما ۳۰ استان داریم که مجموعه‌های مردمی آن‌ها در حوزه سبک زندگی گزینش می‌شوند و در تاریخ ۲۵ و ۲۶ بهمن همزمان با سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سراسر کشور به اهواز دعوت می‌شوند.

دبیر دومین رویداد ملی زندگی گفت: اولین رویداد استانی سبک زندگی در استان خوزستان در تاریخ ۵ آبان برگزار خواهد شد و بیش از ۱۰۰ مؤسسه مردمی به این رویداد دعوت شده‌اند. هدف از برگزاری این رویداد، حل مسائل حوزه سبک زندگی (هر سال دو مساله) و هدف دوم این است که بتوانیم یک پایگاه مروج سبک زندگی اسلامی در محلات طراحی کنیم. بدیهی است که حل مسائل سبک زندگی زمان‌بر است و نیاز به همکاری و کمک رسانه‌ها و مجموعه‌های مردمی و حمایت دستگاه‌های حاکمیتی دارد.

وی در بخش دیگر سخنانش خود با اشاره به کتاب «امیدبان» گفت: رهبر انقلاب تا قبل از سال ۹۵ از ناامیدی جوانان انتقاد می‌کردند. ایشان بعد از صدور بیانیه گام‌دوم انقلاب اسلامی به صورت جدی روی موضوع امید تأکید می‌کنند. ناامیدی پدیده‌ای مربوط به کشور ایران نیست. اگر طرح ۸۴ در کشور انگلستان را در اینترنت جستجو کنید خواهید دید در هر هفته ۸۴ مرد انگلیسی دست به خودکشی می‌زند و جان واتسون در نقشه ۲۰۵۰ نشان می‌هد که ناامیدی از آسیب‌های جدی پیش رو در جهان است؛ بنابراین این پدیده در حال فراگیر شدن در کل جهان است. اتفاقات آینده قابل کنترل نیست از این رو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و پیشرفت علم کمکی به رفع این ابهام نمی‌کند. طبیعی است که ابهام ترس آور است. اگر خدا و ستون محکم توحید در زندگی نباشد، همه از آینده می‌ترسیم. هیچ راهی به جز خداباوری برای رفع ناامیدی در جامعه وجود ندارد و هر کس در هر جایی که هست وظیفه دارد خداباوری را افزایش دهد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of