“امیدبان” چهارمین کتاب اندیشکده سبک زندگی رونمایی شد

کتاب “امیدبان” نوشته حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل به عنوان چهارمین کتاب اندیشکده سبک زندگی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

نویسنده این کتاب تاکید و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه امید آفرینی را یکی از دلایل تحریر این کتاب عنوان کرده و گفت: از سخنان ایشان در کتاب الگو برداری شده است.

حجت‌الاسلام عباسی‌اصل با اشاره به این که کتاب “امیدبان” در سه بخش تالیف شده است بیان کرد: در بخش نخست “چیستی امید آفرینی اجتماعی”، در بخش دوم به “چرایی امید آفرینی اجتماعی” و در بخش سوم به “چگونگی امید آفرینی اجتماعی” پرداخته شده است.

وی ادامه داد: بخش نهایی کتاب نیز باورامیدآفرینی، راهبرد امید آفرینی و راهکار امید آفرینی اجتماعی را به تفصیل ارایه داده است.

نویسنده این کتاب در ادامه افزود: در این کتاب مخاطب سخنان و فرمایشات استخراج شده مقام معظم رهبری در چند دهه گذشته را که منجر به ارایه الگوی مقام معظم رهبری برای امید آفرینی اجتماعی شده است.

حجت‌الاسلام عباسی‌اصل با اشاره به اینکه کشور ایران از ظرفیت‌های بسیار بالای مادی و معنوی برخوردار است توضیح داد: وظیفه ما امید بانی و ایجاد امید آفرینی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه نا امیدی به پدیده‌ای فراگیر در کل جهان تبدیل شده است گفت: یکی از دلایل ناامیدی، به ابهامات آینده و غیر قابل کنترل بودن آن ارتباط دارد. هر چند علم پیشرفت کند باز هم آینده در هاله‌ای از ابهام خواهد بود و این ابهام برای بشر ترس‌آور است.

نویسنده این کتاب تاکید کرد: اگر ستون محکم توحیدی و خدا در زندگی نباشد همه ما نسبت به آینده ترسان خواهیم بود از این رو هیچ راهی جز اینکه خداباوری در جامعه بالا برود تا ناامید در جامعه برطرف شود وجود ندارد.
کتاب “امیدبان” در ۸۳ صفحه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به چاپ رسیده و منتشر شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of