۴۴ مدرسه صدرا در خوزستان فعالیت می‌کنند

مدیر قرارگاه بنیاد ملی نوجوان استان خوزستان از فعالیت ۴۴ مدرسه صدرا ویژه دانش آموزان متوسطه دختر و پسر در استان خبر داد.

حجت الاسلام رسول رشیدی با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۲۰۰ مدرسه صدرا فعالیت می‌کنند، بیان کرد: هم اینک ۴۴ مدرسه صدرا در استان خوزستان فعالیت دارند که نشان می‌دهد حدود یک چهارم این مدارس در استان خوزستان فعالیت دارند.

وی، دلیل استقبال از مدارس صدرا در استان خوزستان را علاقه مندی مردم این استان به فراگیری علوم دینی و اعتمادی است که به این مدارس دارند، دانست و تصریح کرد: استقبال از مدارس صدرا در استان به گونه‌ای است که هم اکنون با کمبود ظرفیت برای پذیرش علاقه مندان به این مدارس مواجه هستیم.

حجت الاسلام رسول رشیدی توضیح داد: مدارس صدرای استان خوزستان در ۱۵ شهرستان این استان پراکنده هستند و اقدام به تربیت دانش آموزان تراز انقلاب می‌کنند.

مدیر قرارگاه بنیاد ملی نوجوان استان خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۵ هزار نفر در مدارس صدرا در استان در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: خروجی این مدارس از کیفیت بسیار بالایی مواجه هستند به گونه‌ای که فقط برای نمونه حدود ۵۰ کادر آموزشی آموزش و پرورش آبادان از دانش آموزان مدارس صدرا هستند.

سازمان مدارس صدرا از سال ۱۳۸۱ در راستای تربیت دانش‌آموزان نخبه و مهذب، همسو با اهداف گام دوم انقلاب، زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند و تاکنون در بیش از ۲۰۰ شعبه در ۳۰ استان کشور بیشتر از ۱۴ هزار دانش آموز دختر و پسر را تربیت کرده و حدود چهار هزار کادر و معلم دارد. این سازمان بیشترین مدارس دولتی پس از وزارت آموزش و پرورش و بیشترین مدارس علوم و معارف اسلامی در کشور را داراست.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of