زمین احداث سه ایستگاه آتش نشانی در دزفول جانمایی شد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمینی شهرداری دزفول گفت: زمین برای احداث ۲ ایستگاه مشترک آتش نشانی و اورژانس و همچنین ایستگاه و ستاد مرکزی فرماندهی آتش نشانی دزفول جانمایی شد.

روح الله بهشتی‌فرد روز یکشنبه با اشاره به تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی و آتش نشانی دزفول درخصوص احداث ایستگاه مشترک افزود: ۲ ایستگاه مشترک ۲ کده ۱۱۵ و ۱۲۵ میان آتش نشانی و اورژانس دزفول نهایی شده که زمین این ایستگاه‌ها جانمایی و تامین شده است.

وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه میان دانشگاه علوم پزشکی و آتش نشانی، شهرداری ملزم به تامین زمین مورد نیاز برای این ایستگاه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز ساخت آنها را براساس استانداردهای مورد نیاز آتش نشانی و اورژانس به عهده دارد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول اظهارکرد: یک ایستگاه در انتهای خیابان امام خمینی (ره) جنوبی جنب دفتر امام جمعه به وسعت یک هزار مترمربع و ایستگاه دیگر در انتهای خیابان شریعتی جنب نگارستان به وسعت یک هزار مترمربع جانمایی شده است.

وی هزینه ساخت هر یک از این ایستگاه‌ها را بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: ایجاد ایستگاه مشترک آتش نشانی اورژانس در قوانین وزارت بهداشت و همچنین اساسنامه سازمان آتش نشانی تصریح شده است.

بهشتی فرد با بیان اینکه مهمترین حُسن ایجاد ایستگاه مشترک آتش نشانی و اور‍ژانس افزایش سرعت عمل در اعزام تیم‌های امدادی آتش نشان و اورژانس به محل حادثه است، تاکید کرد: بخشی از ماموریت‌های این ۲ دستگاه امدادی به صورت مشترک انجام می‌شوند به همین دلیل اعزام همزمان آمبولانس و خودروهای آتش نشانی به محل حادثه نقش مهمی در افزایش سرعت عمل در حوادث دارد.

وی افزود: آتش نشانی دزفول نیاز به احداث ستاد فرماندهی جامع و استاندارد دارد که زمینی به وسعت ۲ هکتار برای احداث این ایستگاه در بلوار شهید دانش جانمایی و در مرحله اخذ مشاور برای طراحی قرار دارد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول بیان کرد: ستاد مرکزی فرماندهی آتش نشانی دزفول دارای بخش‌های مختلف آموزشی، سالن ورزشی، استخر آموزشی، انبار، کارگاه و واحد تعمیرات خواهد بود که در آن تمام نیازهای آموزشی آتش نشانی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: آتش نشانی دزفول هم اکنون علاوه بر شهر دزفول به تمام ۱۱ شهر تابعه و کل شهرستان خدمات ارایه می‌کند به همین دلیل افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی، ماشین‌های اطفای حریق و همچنین تجهیزات مورد نیاز این سازمان اولویت دارد.

بهشتی فرد گفت: آتش نشانی دزفول با وسعت و جمعیت عملیاتی زیر پوشش بر اساس استانداردهای جهانی باید حداقل ۱۰ ایستگاه آتش نشانی و ۵۰ خودروی اطفای حریق داشته باشد این در حالی است که این آتش نشانی از نظر تعداد ایستگاه ۵۰ درصد و از نظر تعداد ماشین ۱۰ درصد استانداردها را دارد.

شهرداری دزفول با بیش از ۱۱۰ سال سابقه یکی از قدیمی‌ترین شهرداری‌های کشور است با این وجود نسبت به تجهیز این آتش نشانی در سال‌های اخیر کم کاری شده است.

اگرچه سازمان آتش نشانی دزفول تنها وظیفه امدادرسانی در محدوده این شهر را دارد ولی هم اکنون علاوه بر ۱۲ شهر تابعه شهرستان در صورت لزوم به کمک سایر آتش نشانان در شهرستان‌های مجاور نیز می‌رود.

آتش نشانی دزفول دارای پنج ایستگاه فعال است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of