بررسی مشکلات برداشت آب حوضچه‌های پرورش ماهی روستای مسعوی شادگان

فرماندار شادگان از پیگیری برای رفع مشکلات صدور مجوز برداشت آب حوضچه‌های پرورش ماهی روستای مسعودی این شهرستان خبر داد.

جمال صالح زاده گفت: جلسه بررسی مشکلات روستای مسعودی از توابع بخش دارخوین شهرستان شادگان باحضور جمعی از مسئولان، باهدف هماهنگی برای موافقت اداره‌های مرتبط با صدور مجوز فعالیت قانونی حوضچه‌های پرورش ماهی برگزار شد.
وی با بیان اینکه مشکلات حوضچه‌های پرورش ماهی مسعودی به زودی رفع می‌شود، افزود: با کلیات اولیه اجرای طرح مزارع پرورش ماهی واقع در روستای مسعودی یک و ۲ از توابع بخش دار خوین که ۵۷۰ هکتار مساحت دارد، بارعایت قوانین و مقررات و ضوابط زیست محیطی موافقت شد.

صالح زاده ادامه داد: این مزارع که از سالیان قبل به علت صادر نشدن مجوز برداشت آب با مشکلات فراوانی از جمله تعرفه بسیار زیاد آب مصرفی و پرداخت هزینه‌های کلان بابت این‌موضوع و همچنین صادر نشدن سایر مجوز‌ها و منوط کردن آن‌ها به صدور مجوز تخصیص و برداشت آب مواجه بودند.

فرماندار شادگان می‌گوید: با راه اندازی حوضچه‌های پرورش ماهی در سطح شهرستان گامی مهم جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهد داشت، زیرا این حوضچه‌ها به دلیل صادرنشدن مجوز‌ها قادر به فعالیت با همه ظرفیت خود نبودند.

فرماندار شادگان اضافه کرد: سازمان آب و برق قبلا با تخصیص آب منوط به تاییدیه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست موافقت کرده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of