طرح زراعت چوب تامین کننده خوراک حداقل ۵۰ کارخانه در خوزستان+فیلم

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان توضیحاتی درخصوص جزئیات طرح توسعه زراعت چوب در مناطق مختلف استان ارائه کرد.

جمال موسویان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طرح زراعت چوب در دولت سیزدهم آغاز شد و توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نقاط مختلف درحال اجرا است.
وی سهم خوزستان از طرح زراعت چوب را تولید و کاشت سالانه ۳۰ میلیون اصله درخت عنوان کرد و افزود: بر همین اساس در مدت ۴ سال باید ۱۲۰ میلیون درخت اکالیپتوس در نقاط مختلف استان کشت کند.

موسویان ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده و توصیه‌های استاندار خوزستان، قرار است سالانه ۸۰ میلیون اصله درخت اکالیپتوس کاشته خواهد شد و ۲۹۰ هکتار زمین زیر کشت این گونه می‌رود و زمینه اشتغال ۵۸۰ هزار نفر را فراهم می‌کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان می‌گوید: با اجرای این طرح خوراک حداقل ۵۰ کارخانه تولید چوب، کاغذ، ام دی اف و همچنین اسانس در استان فراهم خواهد شد.

وی درخصوص تمهیدات لازم برای تامین آب طرح زراعت چوب گفت: کارگروهی به صورت مشترک با سازمان آب و برق خوزستان برای تامین آب تشکیل و جلسه‌های هفتگی به صورت منظم برگزار می‌شوند و بر این اساس بجز سال‌های اول تا سوم، نیاز آبی اراضی کمتر می‌شود.

موسویان با بیان اینکه آبیاری اراضی زیر کشت برای طرح زراعت چوب به صورت تحت فشار و قطره‌ای انجام خواهد شد، اضافه کرد: برای تامین آب، آب‌های نامتعارف، فاضلاب شهری، زهاب‌های نیشکر و… را مورد استفاده قرار خواهیم داد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of