میان وعده‌های فیبردار مفید برای افراد دیابتی

تنقلات و میان وعده‌های مصرفی اگر به درستی بررسی نشده باشند، می‌توانند سطح قند خون شما را افزایش دهند. فراموش نکنید که کنترل کردن سطح قند خون برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است.

میان وعده‌ها می‌توانند فواید زیادی برای سلامت شما داشته باشند. میان‌وعده‌ها می‌توانند مواد مغذی ضروری را برای شما به ارمغان بیاورند تا شما را به برآوردن نیاز‌های غذایی حیاتی که بسیاری از افراد ممکن است دچار کمبود شوند، نزدیک‌تر کنند.
آن‌ها می‌توانند به حفظ سطح قند خون سالم که بخش اصلی زندگی سالم برای افراد مبتلا به دیابت است، کمک کنند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، از هر ۱۰ نفر، ۱ نفر دیابت دارد و از هر ۳ نفر، ۱ نفر به پیش دیابت مبتلا هستند، که یک عامل خطر برای ابتلا به دیابت نوع ۲ در آینده است. چه دیابت نوع ۲ داشته باشید و چه پیش دیابت، انتخاب مناسب وعده‌های غذایی و میان وعده به حفظ سطح قند خون شما کمک می‌کند.

غذا‌هایی با فیبر بالا، به ویژه فیبر محلول، نشان داده شده است که کنترل قند خون را در افراد مبتلا به دیابت بهبود می‌بخشد.

فیبر، به دلیل فواید سلامت شگفت انگیزش از کاهش سطح کلسترول گرفته تا رفع یبوست شناخته شده است و بر اساس بررسی سال ۲۰۲۰ در PLOS Medicine، می‌تواند به التهاب، مدیریت وزن و کنترل بهتر قند خون کمک کند.

تنقلات با فیبر بالا همچنین با سیر نگه داشتن شما برای مدت طولانی تری اشتهای شما را کاهش می‌دهند و می‌توانند به حفظ سلامت قلب کمک کنند.

چه ارتباطی بین قلب سالم و دیابت وجود دارد؟ بر اساس CDC، افراد مبتلا به دیابت دو برابر بیشتر در معرض بیماری قلبی هستند. نکته مثبت این است که بسیاری از غذا‌های پر فیبر حاوی مواد مغذی مفیدی مانند آنتی اکسیدان ها، پروتئین، چربی‌های غیراشباع، ویتامین ها، کربوهیدرات‌های پیچیده و … kdc هستند، بنابراین شما اغلب بیشتر از فیبر مواد مفید دیگری نیز دریافت می‌کنید.

۱. پودینگ چیا
پودینگ چیا یک میان وعده خوشمزه است که می‌توانید در هر زمانی از روز از آن لذت ببرید.

اگر به‌دنبال میان‌وعده‌ای با فیبر بالا هستید که ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد و به کاهش قند خونتان کمک می‌کند، اضافه کردن پودینگ چیا به میان وعده‌هایتان ضروری است.

پودینگ را با میوه‌های غنی از فیبر همراه کنید اگر در راه تثبیت قند خون خود هستید. فیبر محلول موجود در دانه‌های چیا فرآیند هضم را کند می‌کند، از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند و ممکن است مقاومت به انسولین را در بدن شما بهبود بخشد.

۲. لوبیا بوداده
برای ارضای هوس میل به شوری و تردی، نخود، سویا یا لوبیا فاوا بو داده را امتحان کنید. این موارد ترد و خوش طعم هستند و فیبر محلول بالایی دارند (۶ گرم فیبر و ۳ گرم فیبر محلول در نصف فنجان)

لوبیا سرشار از پروتئین است که به افزایش آهسته‌تر قند خون کمک می‌کند و آن‌ها طعمی خنثی ارائه می‌دهند که می‌تواند با کمک افزودنی‌های دیگر تغییر یابد.

نخود را با ادویه و یا دارچین و زردچوبه مزه دار کنید. هر دو دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که ممکن است به کنترل عوارض دیابت کمک کند.

۳. پاپ کورن
مردم ممکن است متوجه نباشند که ذرت بو داده یک غلات کامل است؛ یک چهارم فنجان دانه ذرت بو داده حاوی حدود ۷ گرم فیبر است که آن را به یک میان وعده عالی تبدیل می‌کند و به شما کمک می‌کند به فیبر توصیه شده روزانه ۲۵ تا ۳۰ گرم برسید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of