آمار مبتلایان به بیماری‌های تنفسی در خوزستان افزایشی است

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: موارد ابتلاء به بیماری‌های تنفسی و مراجعه بیماران با علائم حاد به مراکز سرپایی و بستری در استان افزایش یافته است.

پژمان بختیاری‌نیا عصر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در تشریح آخرین وضعیت بروز بیماری‌های تنفسی در استان خوزستان بیان کرد: پیش‌بینی شده بود که در فصل پاییز امسال با افزایش موارد ابتلاء به بیماری‌های تنفسی مواجه شویم و در حال حاضر شاهد این افزایش هستیم.

وی به مشاهده مرگ‌ومیر ناشی از ابتلاء به کرونا و آنفلوانزا در خوزستان اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر تعداد مراجعه‌کنندگان با علائم حاد تنفسی به مراکز سرپایی در استان و بستری این بیماران افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: عمده این بیماران به سرماخوردگی و ویروس‌های ساده شایع مبتلا هستند و حدود یک‌سوم بیماران نیز به کرونا و آنفلوانزا مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل پاییز مدارس و دانشگاه‌ها که مراکز تجمعی قابل توجه هستند، بازگشایی می‌شوند، توصیه می‌شود مسئولان این مراکز حتماً تهویه کلاس‌ها را از طریق تهویه مکانیکی یا باز کردن در و پنجره‌ها برقرار کنند و در صورتی که دانشجو یا دانش‌آموزی دچار علائم حاد تنفسی بود، باید در منزل استراحت و از حضور در دانشگاه و مدرسه پرهیز کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: افراد پرخطر شامل زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای در صورت ابتلاء به آنفلوانزا یا کرونا، دچار علائم شدید می‌شوند و حتی ممکن در این گروه‌ها مرگ و میر مشاهده شود.

وی با یادآوری اینکه افراد مذکور باید در صورت حضور در اماکن شلوغ پر ازدحام از ماسک استفاده و اگر پزشک معالج‌شان صلاح دید، واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند، توصیه کرد: اگر بیش از یکسال از آخرین نوبت تزریق واکسن کرونا گذشته است، همه باید به واحدهای بهداشتی مراجعه و این واکسن را تزریق کنند.

بختیاری نیا در ادامه رعایت آداب تنفسی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها را لزامی دانست و گفت: عموم مردم در صورت مواجهه با فرد دارای علائم بیماری، حتماً فاصله اجتماعی را با بیمار رعایت کنند و در صورتی که خودشان علامت‌دار شوند باید به پزشک مراجعه کنند، همچنین از خوددرمانی و مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک اجتناب کرده و در منزل بمانند تا دیگران را مبتلا نکنند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of