چاپ دوم کتاب شیرخدا؛ حیدر (ع) از نویسنده خوزستانی

چاپ دوم کتاب شیرخدا؛ حیدر (ع) نوشته علی شعیبی، توسط نشر معارف روانه بازار کتاب شد.

در کتاب «شیرخدا؛ حیدر (ع)» کتاب که توسط نشر معارف منتشر شده بخشی از تاریخ زندگی حضرت امیرالمؤمنین (ع) و گوشه‌ای از فضایل ایشان با زبانی ساده و روان برای نوجوانان روایت شده است.
در این کتاب بر اساس کتب تاریخ و روایی معتبر شیعه و اهل سنت با بیان ادله تاریخی به کارشکنی‌های منافقان، مشرکان و یهود در مبارزه با پیامبر اکرم (ص) و مخالفت با ولایت حضرت علی (ع) نیز پرداخته شده است.

کتاب «شیرخدا؛ حیدر (ع)» به تولد امام علی (ع)، ماجرای همزمانی زندگی ایشان با پیامبر (ص) و فضایل ایشان همچنین خانه‌نشینی در دوران بعد از پیامبر (ص) و حکومت و مقتل امیرامومنین (ع) را به ترتیب برای نوجوانان روایت می‌کند. این کتاب در شش فصل تولد و کودکی، از بعثت تا هجرت، از هجرت تا شهادت پیامبر (ص)، ۲۵ سال خسارت، خلافت امام علی (ع) و مقتل امیرالمومنین (ع) تدوین شده است.

در متن پشت جلد کتاب آمده است: «پیامبر (ص)، زخمی و مجروح، در میان دشمنان محاصره شد. دشمن دندان پیامبر (ص) را شکسته و با ضربه شمشیری، صورت حضرت را شکافته بود. دسته‌های ۵۰ نفره به پیامبر حمله می‌کردند و علی (ع) فداکارانه آن‌ها را عقب می‌راند تا آنجا که زخم‌های زیادی بر تن ابوتراب وارد شد و شمشیرش شکست.

پیامبر (ص) شمشیر خود را که «ذوالفقار» نام داشت، به دست علی (ع) داد. فرزند ابی‌طالب پهلوانانه به مبارزه ادامه می‌داد. در این هنگام جبرئیل بر پیامبر (ص) نازل شد، گفت: «این نهایت فداکاری است که علی (ع) از خود نشان می‌دهد». رسول خدا (ص) فرمود: «هو مِنّی و أنا مِنه؛ علی (ع) از من است و من از علی (ع) هستم.»

از دیگر آثار علی شعیبی، نویسنده خوزستان می‌توان از کتاب‌های «جایزه‌های خدا»، «اصول دین نوجوان ۱»، «اصول دین نوجوان ۲»، «مقتل فاطمی»، «بچه‌های خوب، زندگی خوب»، «آبشار اندیشه»، «مراقب جایزه‌هایت باش»، «غواص قهرمان»، «ذوالفقار ایرانی، سردار جهانی» و … نام برد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of