پیشرفت ۷۰ درصدی طرح ساخت مسکن برای جابجایی اهالی کوی منبع آب اهواز

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۰۰ واحد مسکونی از طرح ساخت مسکن برای جابجایی اهالی کوی منبع آب اهواز تا ۳ ماه آینده آماده می‌شوند.

محمد آیینی با اشاره به ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها، گفت: براساس آنچه در سند ملی بازآفرینی شهری آمده است، محله‌هایی مانند کوی منبع آب اهواز که روی لایه‌های رانشی قرار دارند و هرازگاهی دچار ریزش و پرتاب سنگ‌های بزرگ می‌شوند و زیست انسانی در آن‌ها امکانپذیر نیست و خطرساز است، برنامه جابه جایی برای آن‌ها تدوین و ابلاغ شده است.
وی افزود: باتوجه به تجارب قبلی، یکی از روش‌های مناسب و منحصر به فرد به کار گرفته شده برای منبع آب اهواز، اختصاص ۲۵ هکتار زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی ایمن و جابه جایی ساکنان این منطقه است.

آیینی با بیان اینکه منابع مالی برای ساخت واحد‌های مسکونی از طریق مشارکت با بخش خصوصی تامین شده است، ادامه داد: درحال حاضر عملیات ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مجموع ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه آنچه سهم دولت بوده است، در مجموع حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: به منظور تسریع در سرعت اجرای این طرح، مقرر شد ۱۰۰ واحد آن تا ۳ ماه آینده آماده شوند.

وی می‌گوید: با همکاری و همراهی مجموعه استانداری خوزستان و به ویژه معاونت امور عمرانی، دستگاه‌های خدمات رسان پای کار هستند و تجهیز کارگاه‌ها برای راه اندازی شبکه برق، تیر‌های چراغ برق، شبکه آب، شبکه فاضلاب و سایر زیرساخت‌ها انجام شده است.

آیینی درخصوص وضعیت نامطلوب آسفالت خیابان‌ها و معابر در نقاط مختلف استان، گفت: خوزستان جزو اولویت‌های کار است و قیر رایگان براساس قانون بودجه برای کمک به شهرداری‌ها از ۲ منبع تامین می‌شود که یکی از این منابع وزارت کشور و سازمان شهرداری است که در قانون درصد قابل توجهی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است و شهر‌های بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند آن را توزیع کنند.

وی افزود: در بخش بافت فرسوده و مناطق هدف بازآفرینی، سهمیه قیر البته به میزان محدود در نظر گرفته شده است و در طول ۲ سال اخیر بیشترین سهمیه قیر برای استان خوزستان بود است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of