هفته نیروی انتظامی فرصتی برای تعامل بیشتر با مردم

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خوزستان هفته نیروی انتظامی را فرصتی برای تعامل بیشتر با مردم و خانواده‌های همکاران نیروی انتظامی عنوان کرد.

سرهنگ صمد کلاگر مردم را اصلی‌ترین سرمایه پلیس عنوان کرد و گفت: امنیت بدون مشارکت مردمی تحقق پیدا نمی‌کند.
وی با بیان اینکه هفته انتظامی فرصتی برای تعامل بیشتر با مردم و قدردانی از همکاران و خانواده‌های آن‌ها که به حق جهادگونه در کنار آنان تلاش می‌کنند، عنوان کرد و افزود: در ماموریت اربعین همکارانی داشتیم بیش از یک ماه باوجود مسافت نیم‌ساعته با منزل به دلیل فعالیت شبانه‌روزی حتی یک بار سرکشی نداشتند که این موضوع باعث شد مقام معظم رهبری از پلیس تشکر کنند که این برای ما بزرگترین مدال افتخار بوده و به این می‌بالیم، گرچه این خدمت و خادمی را در حق زوار افتخار می‌دانیم.

سرهنگ کلاگر می‌گوید: امسال خوزستان برای عبور زوار اتباع خارجه انتخاب شده بود که نزدیک به ۳۰۰ هزار زائر خارجی از مرز استان برای زیارت تردد داشتند که به حمدالله این موضوع به خوبی اجرا شد و این امنیت و خدمت رسانی خوب بدون همکاری و همیاری خانواده‌های کارکنان محقق نمی‌شد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان با بیان اینکه ماموران پلیس به عنوان سربازان ولایت، خدمت رسانی به موقع، مطلوب، مناسب و بی‌منت به مردم را وظیفه خود می‌دانند، اضافه کرد: مردم به عنوان سرمایه اصلی در ایجاد امنیت نقش دارند و نیاز است نسبت به مسائل همکاری کرده و بی‌تفاوت نباشند.

وی پیشگیری را اولویت پلیس در برقراری امنیت و مبارزه با جرائم عنوان کرد و ادامه داد: تا مسائل به صورت اجتماعی حل شوند، این موضوع محقق نمی‌شود، مگر با داشتن اشرافیت و همکاری مردم که ما بتوانیم با ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع رسانی به شهروندان در حوزه امنیت مشارکت داشته باشند تا از جرم پیشگیری شود.

سرهنگ کلاگر گفت: در سال‌های اخیر فراجا کار‌های بسیار خوبی در حوزه پیشگیری از جرائم انجام داده که به عنوان نمونه می‌توان به نگهبان محله و همیاران پلیس اشاره کرد، همیاران پلیس قشر‌های مردمی هستند که با پلیس همکاری دارند و تاثیر بسزایی در موفقیت‌های ماموریت‌های پلیس دارند.

شعار هفته انتظامی: “شهروند قانون مدار و پلیس خدمتگزار”

رئیس ستاد برگزاری هفته انتظامی خوزستان به شعار هفته انتظامی با عنوان “شهروند قانون مدار و پلیس خدمتگزار” اشاره کرد و افزود: نظم و امنیت بزرگترین عنصر در هر اجتماعی است که در همه امورات تاثیر بسیاری دارد و قانون گریزی که یک مسئله مقابل نظم بوده و اثر آن بر همه جامعه است، به عنوان مثال راننده‌ای با خودرو به صورت ممنوع وارد خیابان یک طرفه شود و باعث ایجاد ترافیک می‌شود، بنابراین شهروندان نسبت به قانون گریزی باید حساس باشد.

سرهنگ کلاگر می‌گوید: پلیس از لحاظ خدمتگزاری به عنوان مجری قانون و ناظم امین نظم بر انضباط این وظیفه را بر خود می‌داند که شبانه روزی تلاش کند تا ان شالله برای شهروندان مشکلی پیش نیاید و اثر خوبی در جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: ما این فرمایش را به عنوان هدف و الگوی خودمان قرار داده‌ایم و برنامه‌ریزی‌های لازم توسط فرماندهان انجام شده تا ان‌شالله با کمک مردم و قانون مداری بتوانید به این امر پوشش ۱۰۰ درصد دهیم.

سرهنگ کلاگر یکی دیگر از اهداف پلیس خدمتگزار را ایجاد یک جامعه قانون‌مدار و ایجاد احساس امنیت روانی عنوان و اضافه کرد: اصحاب رسانه می‌توانند کمک زیادی کنند، زیرا که احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است و در خیلی از شهرستان‌های استان‌ها امنیت وجود دارد، ولی به واسطه وجود احساس روانی ناامنی که ایجاد شده شهروندان فکر می‌کنند که امنیت وجود ندارد، ولی در واقع امنیت وجود دارد.

وی می‌گوید: ان‌شالله این هفته را فرصت بدانیم با تعامل و همکاری اصحاب رسانه بتوانیم احساس امنیت واقعی را در جامعه رواج دهیم که این احساس امنیت در در همه موضوعات از قبیل تولید، اقتصاد و.. می‌تواند اثرگذار باشد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of