برپایی نمایشگاه پهلوان‌نامه در اهواز

نمایشگاه گروهی «پهلوان‌نامه» شامل آثار نقاشی و تصویرسازی هنرمندان خوزستان بر پایه داستان‌های گرشاسب‌نامه برپا خواهد شد.

نمایشگاه گروهی «پهلوان‌نامه» شامل آثار نقاشی و تصویرسازی با ۲۳ اثر از ۱۳ هنرمند بر پایه داستان‌های گرشاسب‌نامه برپا می‌شود.
در این نمایشگاه آثاری از رکسانا اسدی‌نیا، زهرا امامی‌راد، افسانه امیری، سعاد حاتمی‌نیا، ماهانا حکمت‌پور، فرزانه رضایی، آیدا قربانی، آیسودا زراسوندی، بابک عطاریان، فریده جهان‌بخشی، سیده‌حدیث علی‌زاده موسوی، سمیه مریدسادات و رویان منجزی در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

این نمایشگاه ۱۴ مهرماه در گالری ریم اهواز به نشانی اهواز، امانیه، خیابان خرم، انتهای کوچه خرد، پلاک ۳ گشایش خواهد یافت و تا ۱۹ مهرماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

آیسودا زراسوندی، کیوریتور و ایده‌پرداز این نمایشگاه گفت: از مهم‌ترین مواردی که دلیل پیشرفت مردم سرزمین‌ها می‌شود شناخت ریشه‌های فرهنگی در آثار هنری تمدن‌های کهن است.

وی افزود: ایران از مهم‌ترین خاستگاه‌های فرهنگ، تمدن، هنر، ادبیات و اندیشه است که تمدن غنی آن پیشینه چندین هزار ساله دارد و از جمله این آثار برای ما ایرانیان و پارسی‌زبانان شاهنامه فردوسی بزرگ است.

زراسوندی با بیان این‌که گرشاسب‌نامه که نویسنده این کتاب اسدی طوسی است داستان یکی از پهلوانان قدیم ایران زمین به نام «گرشاسب» است، اضافه کرد: در اوستا از وی به خوبی یاد شده و درباره جنگ‌های این پهلوان با دَدان و دیوان داستان زیادی آمده و از او به عنوان پهلوانی شکست‌ناپذیر یاد شده است.

به گفته این هنرمند اهوازی؛ آثار پیش رو با هدف روایت‌گری داستان‌های گرشاسب‌نامه به گونه‌ای برخی از ماجرا‌های جذاب و خواندنی این اثر ارزشمند را به تصویر کشیده‌اند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of