ورود سازمان نظام پزشکی اهوازبه جمع‌آوری پسماندعفونی چالش آمیز بود

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اهواز گفت: این سازمان نباید سال گذشته به مسئله جمع‌آوری پسماند عفونی ورود می‌کرد چرا که چالش‌هایی برای این سازمان به همراه داشت.

مهران احمدی بلوطکی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی اهواز اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور معاون دادستان در خصوص پسماندهای پزشکی برگزار شده بود، مقرر شد سازمان نظام پزشکی و سازمان پسماند شهرداری اهواز ظرف مدت یک هفته نسبت به معرفی شرکت‌های معتبر و با سابقه به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی یک شرکت و پسماند شهرداری، ۲ شرکت را به دانشگاه معرفی کردند تا سوابقشان مورد بررسی قرار گیرد و معاونت دانشگاه در مورد آنها اعلام نظر کند؛ همچنین مقرر شد، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به محض دریافت اسامی نسبت به ارزیابی شرکت‌ها اقدام کند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اهواز گفت: مصوبه دیگر آنجا این بود که سازمان نظام پزشکی و پسماند شهرداری اهواز به منظور عقد تفاهم‌نامه اقدام کنند که پیش نویس آن نوشته شده و در حال اصلاح است که ان‌شاءالله ظرف یک هفته آینده آماده و تحویل داده خواهد شد؛ در این خصوص نظر بهداشت، محیط زیست و شهرداری را می‌گیریم تا یک تفاهم‌نامه کامل باشد و مثل گذشته با مشکل مواجه نشویم.

احمدی بلوطکی عنوان کرد: انتظار داریم شهرداری همچون سال‌های قبلی در این خصوص همکاری داشته باشد که این مسئله از مصوبات دیگر جلسه بود تا شهرداری نسبت به جمع آوری پسماندهای پزشکی اقدام کند؛ همچنین قرار شد بعد از امضای این تفاهم نامه، سازمان نظام پزشکی و شهرداری با شرکتی که تعیین تکلیف می‌شود قرارداد امضا کرده به امضای سایر دستگاه‌های نظارتی خواهد رسید تا وجهه قانونی و رسمیت بیشتر پیدا کند.

وی با بیان اینکه نظام پزشکی ناظر است، تصریح کرد: این سازمان تشکیلات اداری و اجرایی ندارد که بخواهد به این قضایا ورود کند سال گذشته نیز این اشتباه صورت گرفت و به مسئله جمع آوری پسماندهای عفونی ورود کردیم که برای ما چالش‌هایی به همراه داشت.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of