ضرورت انعکاس دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام توسط رسانه‌ها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با اشاره به دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام در حوزه‌های مختلف گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها این موارد را به خوبی انعکاس دهند.

سرهنگ بهروز حکمت‌پور گفت : ایران در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی و اقتصادی دستاورد‌های زیادی داشته است و پدافند دشمن در مقابل پیشرفت‌های موشکی ایران تا ۱۰‌ها سال حرفی برای گفتن ندارد.
وی خواستار رصد و انعکاس پیشرفت‌های کشور در سطح کلان و شهرستانی از سوی رسانه‌ها شد و ادامه داد: رسانه‌های داخلی آنگونه که باید به دستاورد‌ها نپرداخته‌اند و کار منسجم و تیمی مشاهده نمی‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایر کشور‌ها نفوذ پیدا کرده است، اظهارکرد: حرکت بزرگ اربعین یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که تا پیش از این چنین حرکتی حتی در تصور هم نمی‌گنجید.

وی خواستار فعالیت منسجم‌تر بسیج رسانه در شهرستان دزفول شد و افزود: تحولات جهان به سرعت در حال رخ دادن هستند لذا نباید در این شرایط حتی ذره‌ای غفلت کنیم.

سرهنگ حکمت پور گفت: متاسفانه خلاقیت زیادی در تولیدات رسانه‌ای شهرستان دزفول دیده نمی‌شود حال آنکه رسانه‌های دشمن به صورت متحد در حال فعالیت علیه نظام هستند.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز رسانه‌های شهرستان دزفول بر روی اشتراکات خود افزود: فاصله رسانه‌های شهرستان با یکدیگر زیاد است که انتظار می‌رود کار جزیره‌ای کنار گذاشته شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول اضافه کرد: بسیج رسانه شهرستان دزفول با تشکیل شورای بسیج رسانه، هیات‌های اندیشه ورز و برگزاری نشست‌های مستمر این خلا را پر کند.

سرهنگ حکمت پور با بیان اینکه رسانه‌ها رسالت آگاهی رسانی را برعهده دارند، گفت: رسانه‌های شهرستان دزفول در جریان اتفاقات امسال و سال گذشته که توسط دشمن برنامه ریزی شده بود خوب عمل کردند و جریان انقلابی را پوشش دادند.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج در شهرستان دزفول افزود: بیش از یک هزار و ۸۰۰ ساعت دوره آموزشی برای دانش آموزان در مدارس و خارج از مدارس در مصلا و مساجد برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با بیان اینکه جریان انقلابی به سرعت در حال رشد و فعالیت است، اظهارکرد: تلاش ما استفاده حداکثری از محله‌ها در قالب طرح محله اسلامی است.

وی افزود: مساجد در دوران دفاع مقدس با مدیریت محله، ایجاد امنیت، رسیدگی به مسائل ازدواج و محرومان نقش آفرینی بسیار خوبی داشتند، ولی متاسفانه اکنون به حداقل کارایی خود رسیده‌اند که باید دوباره فعال و تعیین کننده شوند.

سرهنگ حکمت پور برگزاری دوره‌های آموزشی برای فرماندهان پایگاه‌های بسیج و بزرگان مساجد را یادآور شد و بیان کرد: سال گذشته ۳۰ مسجد شهرستان دزفول در طرح محله اسلامی گنجانده شدند که امسال قرار است ۴۰ مسجد دیگر نیز به این آمار اضافه شود.

وی افزود: طبق برآورد صورت گرفته، بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی صنایع کوچک در سطح شهرستان دزفول ارائه شده و در کل مجموعه شهرستان ۶۸۰ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف نظیر ساخت مسکن برای محرومان و تامین نوشت افزار دانش آموزان، بسته‌های معیشتی و کیف و کفش هزینه شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول فعالیت گشت‌های رضویون برای تامین امنیت شهرستان و دستگیری سارقان را یادآور شد و گفت: پایگاه‌های مقاومت بسیج برای کمک به نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت شهرستان به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به افتخارآفرینی بسیج دزفول در جشنواره مالک اشتر افزود: به مناسبت هفته بسیج به پیشرفت‌های شهرستان دزفول پرداخته خواهد شد و نمایشگاه بسیج برپا می‌شود.

برخی اعضای کانون بسیج رسانه شهرستان دزفول نیز در این نشست به بیان نقطه نظرات خود درخصوص تعامل بسیج و رسانه‌ها و چالش‌های موجود در فضای رسانه‌ای شهرستان پرداختند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of