بهره برداری از واحد تفکیک‌گر شمالی در میدان نفتی آزادگان جنوبی

با بهره برداری از واحد ۱۶۰ هزاربشکه‌ای تفکیک گر نفت و گاز شمالی، امکان ارسال روزانه ۲۵ هزار بشکه نفت خام از ۱۱چاه حفر شده جدید در میدان آزادگان جنوبی میسر شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به اهمیت واحد تفکیک گاز از نفت میدان آزادگان جنوبی در شتاب بخشی برای تولید از میادین مشترک گفت: با بهره‌برداری از این واحد تفکیک‌گر، امکان ارسال روزانه ۲۵ هزار بشکه نفت خام از ۱۱چاه حفر شده جدید در میدان آزادگان جنوبی میسر شده است.
ابوذر شریفی افزود: نفت تولیدی از این چاه‌های جدید پس از تجمیع در واحد‌های جمع‌آوری نفت به واحد تفکیک‌گر شمالی میدان انتقال می‌یابد و بعد از جداسازی گازدر این واحد، نفت خروجی پس از فشار افزایی با پمپ‌های موجود، از طریق دو خط لوله نفت و گاز احداث شده در اندازه‌های به ترتیب ۲۰ و ۲۶ اینچ در مسیری به طول ۱۸ کیلومتر به مبادی صادراتی انتقال می‌یابد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تاکید کرد: به منظور تحقق اهداف و برنامه‌های افزایش تولید از میدان مشترک آزادگان جنوبی اقداماتی همچون تکمیل نصب، تامین اقلام مورد نیاز و انجام عملیات پیش راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد تفکیک‌گر شمالی در برنامه‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت قرار گرفته بود که بدین ترتیب گام دیگری در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های افزایش تولید از میادین مشترک در غرب کارون به وقوع پیوست.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of