اجرای طرح بورسیه صنعتی در دانشگاه شهید چمران اهواز

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از اجرای طرح بورسیه صنعتی به صورت آزمایشی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر رحیم پیغان ، اظهار کرد: طرح بورسیه صنعتی به صورت آزمایشی، به منظور توسعه به کارگیری تحصیلی دانشجویان و نخبگان در واحدهای اقتصادی کشور، در حال اجرا است.

وی ادامه داد: اهداف اجرای این طرح شامل شناسایی، هدایت و توانمندسازی، جذب و نگهداشت سرمایه انسانی مستعد و برتر و نخبه در واحدهای اقتصادی کشور، آموزش مهارت‌های لازم و مرتبط با نیازهای واحدهای اقتصادی برتر، ارتقای توانمندی عملی و فنی استعداهای برتر از طریق ارتباط مستمر با واحدهای اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماع نخبگانی برای ارتقای فعالیت‌های اقتصادی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به مشمولان این طرح افزود: دارندگان نشان‌های طلا، نقره و برنز کشوری در المپیادهای دانش‌آموری، رتبه‌های یک تا دو هزار آزمون سراسری، رتبه‌های ۱۰ درصد برتر استان در آزمون‌های سراسری، برگزیدگان رویدادهای نخبگانی و دانشجویان حائز ۹۰ درصد حدنصاب برگزیدگی در طرح توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی (طرح شهید وزوایی) می‌توانند در این بورسیه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هدف بورسیه صنعتی پیشبرد هدفمند آموزش است، گفت: دانشجویان پذیرفته‌شده در این بورسیه، ضمن همکاری با واحد اقتصادی در چارچوب قرارداد منعقدشده، گزارشی درباره فعالیت‌های خود به واحد اقتصادی و دانشگاه ارائه می‌دهند.

پیغان با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی از نیم‌سال جدید تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای دانشجویان دارای شرایط در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می‌شود، یادآور شد: دانشگاه پس از احصای رشته‌های مورد نیاز واحدهای اقتصادی و با توجه به ظرفیت‌های موجود، فهرست رشته‌ها و برنامه توانمندسازی خود را اعلام خواهد کرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of