تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب برای نخستین بار در خوزستان

یک متخصص قلب و عروق از انجام عمل تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب برای نخستین بار در خوزستان خبر داد.

دکتر حبیب حی‌بر، اظهار کرد: برای نخستین بار در خوزستان تعویض دریچه آئورت با روش (TAVI) از راه پوست و با استفاده از تکنیک آنژیوگرافی بدون انجام عمل باز قلب توسط اینجانب و تیم همراه شامل اساتید بیهوشی قلب، اساتید جراحی قلب، اساتید آنژیوپلاستی و اساتید اکوکاردیوگرافی در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد. این عمل برای یک بیمار ۷۲ ساله خوزستانی انجام شد و اکنون حال عمومی خوبی دارد و ظهر امروز (۴ مهرماه) ترخیص می‌شود.

وی افزود: این روش برای درمان برخی از بیماری‌های دریچه‌های آئورت، دریچه میترال، دریچه سه لتی و دریچه پولمونر هم استفاده می‌شود.

حی‌بر بیان کرد: در روش کلاسیک و سنتی تعویض دریچه آئورت بیمار بیهوش می‌شود، قفسه سینه برای دسترسی به دریچه آئورت برش داده می شود و سپس دریچه معیوب و تنگ برداشته شده و دریچه مصنوعی فلزی یا حیوانی به جای آن داخل آئورت دوخته می شود. بیمار بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت به هوش می آید و بعد از آن بیمار برای چند روز در بیمارستان می ماند و بعد از بهبودی ترخیص می شود.

وی با بیان این که در روش TAVI طول دوره بستری بسیار کوتاه است، ادامه داد: طول زمان بیهوشی نیز بسیار کوتاه و دوره برگشت به زندگی بسیار کوتاه است. همچنین تمام مراحل به روش آنژیوگرافی و بدون نیاز به جراحی قلب باز انجام خواهد شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of