آغاز سنجش پیش‌دبستانی‌های خوزستان از هفته آینده

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از آغاز فرآیند سنجش سلامت پیش دبستانی‌ها از هفته آینده خبر داد.

علی ممبینی، اظهار کرد: فرآیند سنجش سال گذشته، هفته پیش به پایان رسید و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای آغاز مرحله جدید سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی هستیم.

وی ادامه داد: سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی از شنبه هفته آینده (۸ مهرماه) آغاز می‌شود و تا پایان اسفند و با درنظر گرفتن تمدید مهلت، تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. در سنجش جدید، کلاس‌اولی‌های جا مانده از سنجش در اولویت هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: از مزایای آغاز سنجش پیش دبستانی‌ها از مهرماه این است که برای ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی ایرادی پیش نیاید و زودتر ثبت‌نام کنند.

ممبینی عنوان کرد: از این به بعد سنجش در دوره تابستان انجام نمی‌شود زیرا هدف این طرح، تعیین تکلیف وضعیت نوآموزان در صورت شناسایی مشکلات در سنجش سلامت آن‌ها، پیش از آغاز سال تحصیلی است و بنابراین از این به بعد نوآموزان یک سال قبل از ورود به مدرسه، سنجش می‌شوند.

وی در خصوص وضعیت نوآموزان طیف اوتیسم، افزود: غربالگری اوتیسم در سطح کشور انجام شده است و بنا بر آن، آمار این کودکان رو به رشد و میزان شیوع بالا است. در حال حاضر دو مدرسه اوتیسم در اهواز فعال هستند و در بقیه شهرستان‌ها نیز کلاس اوتیسمی ها دایر است یعنی در مدارس استثنایی با توجه به تعداد دانش‌آموزان اوتیسمی منطقه، کلاس برپا می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: در حال حاضر در ایذه، دزفول، شادگان، ماهشهر و… کلاس‌های اوتیسمی ها در حال توسعه هستند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of