تزریق روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز پالایشگاه هویزه به کشور

مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس : روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز از طریق این پالایشگاه به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

افشین کیانی گفت : با تکیه بر توان و دانش متخصصان و اقدامات نوآورانه در حوزه استفاده از قطعات، تجهیزات، کالا‌های سازندگان داخلی و دانش بنیان‌ها، کمپرسور واحد ۷۰۰ پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس راه اندازی شد و هم اکنون تزریق به میزان روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری آغاز شده است.
مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با اشاره به اثرگذاری این پالایشگاه در جمع آوری گاز‌های همراه با نفت (فلر‌های نفتی) و کاهش۴۰ درصدی میزان آلودگی هوا در منطقه اظهار کرد: جمع آوری گاز‌های همراه تولید نفت در میادین غرب کارون، تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام (ره)، تبدیل گاز ترش به گاز‌های سبک و تصفیه شده برای تامین و تزریق گاز به شبکه سراسری کشور و تولید گوگرد گرانول به منظور مصرف در صنایع شیمیایی و کشاورزی از جمله اقدامات و تولیدات این پالایشگاه است.

کیانی با بیان اینکه برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است افزود: این پالایشگاه یکی از ظرفیت‌های مهم برای تحقق چشم‌انداز توسعه کشورو همچنین شکوفایی بیش از پیش صنعت نفت است.

شرکت پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در شهرستان هویزه قرار دارد که فاز یک این پالایشگاه اردیبهشت‌ماه امسال در دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان به بهره برداری رسید.

اجرای پالایشگاه هویزه خلیج فارس، باعث کاهش ملموس آلودگی شهر اهواز و رهایی مردم این شهر از بارش‌های اسیدی می‌شود.

فعالیت پالایشگاه‌های گاز هویزه و بید بلند خلیج فارس منجر به ایفای حدود ٧٠ درصد تعهدات زیست محیطی بین‌المللی ایران طبق کنوانسیون‌های بین المللی (پاریس، ژنو و …) می‌شود.

پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در جنوب حوزه نفتی جفیر و شمال حوزه نفتی یادآوران در ۶۰ کیلومتری شهر اهواز واقع شده و جزو طرح‌های نیمه تمام در استان بود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of