استاندار: مهاجرت نیروی معلم از خوزستان باید علت‌یابی شود

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه مهاجرت نیروی معلم‌ از استان باید علت‌یابی شود گفت: احترام، تکریم و رفتار مناسب با معلم‌ها یکی از عوامل ماندگاری آن‌ها در استان است.

علی اکبر حسینی محراب روز سه‌شنبه در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش استان در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار کرد: تجلیل و تکریم از معلم‌ها باید در برنامه کاری آموزش و پرورش باشد و راهکارهای مناسب برای ماندگاری این قشر زحمت‌کش در استان باید فراهم شود.

استاندار خوزستان بررعایت عدالت آموزشی از سوی آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: درهنرستان‌های استان ابزار و تجهیزات لازم در اختیار دانش آموزان قرار گیرد تا نیروهای ماهر و کاربلد بومی، پرورش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مدیریت فضای مجازی مورد استفاده دانش آموزان تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد فضای مجازی فاقد محتوای کاربردی، ذهن دانش آموزان را در مسیرهای نادرست و غلط سوق دهد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ۱۲ سال فرزندان ما در اختیار آموزش و پرورش هستند بیان کرد: به همین دلیل اثرمعلم و کادر مدرسه در تربیت دانش آموزان نقش اساسی دارد.

برگشت ۲۷۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل به کلاس درس در خوزستان

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه این نشست با بیان اینکه در قالب طرح شهید محمودوند دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی می‌شوند ادامه داد: به ازای هر پنج دانش آموز بازمانده از تحصیل یک نفر از آموزش و پرورش برای پیگیری جذب آن ها به کار گرفته شده است و در سال تحصیلی گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان جذب شدند.

وی گفت: طبق بررسی های انجام شده در بین دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان ۱۸ دختر و یک پسر به دلیل ازدواج، ۳۱۷ نفر به دلیل مرگ ، ۲۶۶ نفر به علت مهاجرت و ۳۷ نفر به دلیل کار کردن از تحصیل بازمانده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری اردوی راهیان‌پیشرفت برای آشنایی دانش آموزان استان با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: در سال گذشته ۱۴۰ هزار دانش آموز از شرکت‌ها ، کارخانه ها و پروژه‌های اقتصادی استان بازدید داشتند.

وی اظهار کرد: خط تلفن ۱۵۷۰ برای ارائه راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان در حوزه مختلف روانی به ویژه در بحث خودکشی فعال است، در حال حاضر ۶۰ مرکز مشاوره در استان فعالیت دارند.

حمیدی نژاد با اشاره به افزوده شدن ۴۵ هزار مترمربع به فضای ورزشی مدارس استان گفت: در حال حاضر ۴۸ زمین چمن و ۱۳ سالن و ۲۷ کلاس ورزشی در حال آماده سازی است.

وی ادامه داد: با تلاش دولت سیزدهم یکصد میلیارد ریال لباس و تجهیزات ورزشی در استان طی یکسال اخیر توزیع شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه امسال ۵۷ دانش آموز در استان رتبه ۲ رقمی کسب کردند افزود: دریافت ۱۹ رتبه کشور در نهمین جشنواره خوارزمی ، کسب رتبه چهار کنکور و ۶ منطقه‌ای از دیگر افتخارات دانش آموزان استان بوده است.

حمیدی نژاد با ابراز خرسندی از افزایش تمایل دانش آموزان استان برای تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای گفت: سهم جذب هنرجویان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای از ۲۹ درصد به ۳۹ درصد در ۲ سال گذشته افزایش یافته است ،شاخص کشور ۵۰ درصد است

وی با بیان اینکه کمبود نیرو همچنان از مشکلات این دستگاه است اظهار کرد: مهاجرت نیروی فرهنگی از خوزستان باعث شده با وجود جذب نیرو همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم، در حال حاضر ۷۱ هزار نیروی فرهنگی در استان وجود دارد اما با کمبود ۹ هزار معلم مواجه هستیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of