*شیوه نامه سرمایه گذاری شهرداری آبادان پس از چندین سال وقفه به تصویب رسید / برای سرمایه‌گذاران در عمل فرش قرمز پهن كرده‌ايم*

کاوه‌پور از تشکیل ستاد عالی سرمایه‌گذاری در شهرداری آبادان خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از چندین سال وقفه، این ستاد به منظور ارائه خدمات متفاوت و مطلوب به شهروندان در شهرداری آبادان کار خود را آغاز کرد و ما برای سرمایه‌گذران در عمل فرش قرمز پهن کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، «یاسین کاوه‌پور» در نخستین نشست ستاد عالی سرمایه‌گذاری شهرداری آبادان، اظهار کرد: خوشبختانه پس از پیگیری های صورت گرفته و رایزنی های مستمر، شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری شهرداری پس از ابلاغ وزارت کشور به استانداری خوزستان، در شورای اسلامی شهر آبادان به تصویب رسید.

شهردار آبادان افزود: همچنین پس از پیگیری‌های لازم و طی کردن مراحل قانونی، تائید هیات تطبیق را گرفتیم و پس از چندین سال توانستیم جلسات سرمایه‌گذاری شهرداری آبادان را برگزار کنیم.

وی از تشکیل هیات عالی سرمایه‌گذاری در شهرداری آبادان خبر داد و تصریح کرد: به تمامی اعضای این ستاد توصیه می‌شود شیوه‌‌نامه ابلاغی وزارت کشور را به دقت مطالعه کنند تا این دستورالعمل ها به شکل صحیح و درستی عملیاتی و پیگیری شود.

کاوه‌پور شیوه‌نامه ستاد عالی سرمایه‌گذاری شهرداری را دارای نکات بسیار خوب و کارگشا دانست و بیان کرد: کارگروه کارشناسی در این شیوه‌نامه پیش‌بینی شده که از هفت عضو تشکیل می‌شود و معاونت اداری مالی، امور قراردادها و حراست نیز از اعضای آن هستند که بر اساس درخواست اعضای هیات عالی ستاد اقدام به کارشناسی و ارزیابی کیفی، فنی، حقوقی و توان مالی متقاضیان طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری می کنند.

شهردار آبادان بر ضرورت ارجاع طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری به کارگروه کارشناسی تاکید کرد و ابراز داشت: پیش از تشکیل جلسات ستاد می‌بایست موضوعات سرمایه‌گذاری به این کارگروه ارجاع داده شود و سپس از انجام اقدامات کارشناسی جهت تصمیم‌گیری نهایی به هیات عالی ارسال شود.

وی گفت: یکسری پرونده‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری آبادان وجود دارد که از گذشته دارای نواقص بودند و باعث ایجاد چالش‌های فراوانی برای این شهرداری شده‌اند، لذا این موارد را باید در اسرع وقت به منظور حفظ منافع شهر و شهرداری مطابق قانون و‌ مقررات تعیین و تکلیف و تصمیم مناسبی را اتخاذ کنیم.

کاوه پور بر ضرورت دفاع از منافع شهر و شهرداری تاکید کرد و بیان داشت: سیستم ما باید به گونه ای باشد که از منافع شهر و شهرداری دفاع شود، لذا سوابق و مستندات برای هر موضوعی نیاز است تا بتوانیم از منافع مردم و شهر دفاع کنیم.

شهردار آبادان ادامه داد: ظرف مدت یک هفته باید تمامی مستندات مربوط به ساختمان های آثار باستانی آماده شوند تا بتوانیم در مسیر احقاق حقوق عامه مردم و شهرداری گام برداریم.

وی با بیان اینکه باید تمامی ظرفیت ها برای تعریف بسته های سرمایه‌گذاری پیش بینی شود، افزود: در برخی از بسته های سرمایه گذاری در حوزه فضای سبز می بایست استلزام عدم تخریب فضای سبز و همچنین نگهداری از آن وجود داشته باشد ضمن اینکه باید بصورت لایحه در اختیار شورای اسلامی شهر قرار گیرد و پس از تصویب اجرایی گردد.

کاوه پور تاکید کرد: با هرگونه اقدامی که موجب تخریب فضای سبز سطح شهر شود، مخالف هستیم و چنانچه موارد اینچنینی وجود داشته باشد از طریق مراجع قضایی نسبت به جمع آوری آن اقدام می شود.

شهردار آبادان از احداث بازار ماهی در حاشیه ساحل رودخانه اروند نیز خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح یکی از بسته های سرمایه‌گذاری برای شهر آبادان بشمار می رود، در این زمینه نیز با پالایشگاه و منطقه آزاد اروند مذاکرات لازم صورت گرفته که پس از انجام مراحل قانونی، کارشناسی و برگزاری مناقصه اجرایی خواهد شد.

کاوه‌پور همچنین با اشاره به احداث پارک آبی، شهربازی، پارک برفی و پارک پرندگان گرمسیری در سطح شهر آبادان، گفت: در این خصوص نیز باید ابتدا برای موارد مطرح شده کارشناسی، ارزیابی کیفی و مکان یابی انجام شود و طی لایحه ای به شورای اسلامی شهر ارسال گردد و پس از تصویب آنها مراحل بعدی فراخوان به مرحله اجرا در آید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of