پرداخت ۲.۲ همت از اعتبار‌های تخصیص یافته سفر رئیس جمهور به خوزستان

به گفته مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز؛ ۲.۲ همت از اعتبار‌های تخصیص یافته سفر اول رئیس جمهور به خوزستان پرداخت شده است.

بابک دارابی اعتبار‌های تخصیص یافته برای خوزستان در دور اول سفر رئیس جمهور و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را ۸.۵ همت اعلام کرد و گفت: تاکنون از این میزان اعتبار، ۲.۲ آن پرداخت شده است.
وی به طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: یکهزار و ۷۰۰ طرح در حوزه‌های مختلف در خوزستان تعیین شده که پارسال ۶۸۰ طرح تکمیل شدند و به بهره برداری رسیدند و پیش بینی می‌شود حداکثر ۵۰۰ طرح دیگر در پایان سال تکمیل شوند.

دارابی در تشریح چگونگی مقابله با ریزگرد‌ها و حفظ محیط زیست می‌گوید: توافقاتی بر اساس یک برنامه مدون شامل؛ ۳ سرفصل برنامه شرکت‌ها در حوزه املاک و اراضی در اختیار خود، اجرای طرح برای محدوده‌هایی که حریم و امکان حضور سایر دستگاه‌های اجرایی برای نهالکاری، درختکاری و مبارزه با ریزگرد‌ها نیست، و حریم لوله‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز با اشاره به تفاهم نامه‌های سال‌های قبل مبنی بر ۲ هزار هکتار بیابان زدایی، کاشت نخلستان و اختصاص یکهزار میلیارد ریال در مصوبه‌های دور دوم سفر ریاست جمهوری برای مقابله با ریزگرد‌ها و یکهزار میلیارد ریال برای جلوگیری از فرسایش خاک، ادامه داد: امیدواریم با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی، کار‌های مفید و موثری انجام شود.

بهزاد صالح بیگی، مشاور مدیرعامل در امور اجرایی مسئولیت‌های اجتماعی مناطق نفت خیز جنوب دستور مقام عالی وزارت نفت را تعامل در جهت تلاش برای بهینه کردن مسائل زیست محیطی در استان عنوان و اضافه کرد: هر ۵ شرکت بهره برداری موظف هستند در حوزه حفاظت محیط زیست در بهینه کردن فضای کاری و محیط‌های پیرامون تلاش کنند.

وی می‌گوید: هر شرکت به توسعه میدانی فضای سبز با ایجاد نهالستان و قلمستان با مجموع ۲۰۰ هزار عدد مکلف شده که بر آیندی حدود یک میلیون اصله نهال برنامه ریزی شده است.

به گفته صالح بیگی؛ اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریالی برای عملیات اجرایی بیابان زدایی ۲ هزار هکتاری در حال عملیاتی شدن است و اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای کاشت ۲۰ هزار اصله نهال مثمر مناطق شرکتی اهواز انجام شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of