انتقال آب کارون ۳ به ایذه در انتظار مصوبه شورای اقتصاد

استاندار خوزستان گفت: موافقت وزیر نیرو برای پروژه انتقال آب کارون ۳ اخذ شده است و هم اکنون مصوبه شورای اقتصاد را لازم دارد.

نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون امروز به ریاست علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان برگزار شد.در این نشست سازمان جهاد کشاورزی و آب و برق موظف شدند برای کشت پاییزه امسال آب را طبق الگوی کشت اعلام شده تحویل کشاورزان دهند.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان با اشاره به طرح موضوعات مختلف در زمینه‌های عمرانی، راهسازی، کشاورزی و آب و فاضلاب در این چهار شهرستان اظهار کرد: مباحث مربوط به توسعه و پیشرفت این شهرستان‌ها در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که عمده مسائل طرح شده حول محور آب بود.

وی افزود: تصمیمات خوبی گرفته شد از جمله پیرامون انتقال آب از کارون ۳ به ایذه و از آنجا با توجه به لوله‌هایی که آماده شده است به صورت صقلی به پایین دست تا رامهرمز و هفتگل نیز انتقال یابد که بنا شد قرارگاه خاتم الانبیا(ص) این پروژه بزرگ چند هزار میلیارد تومانی را اجرا نماید.

حسینی‌محراب ادامه داد: موافقت وزیر نیرو برای این پروژه اخذ شده است و هم اکنون مصوبه شورای اقتصاد را لازم دارد.

وی گفت: همچنین طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و طرح زراعت چوب در این ۴ شهرستان مطرح شد و پروژه‌های راهسازی و راهداری، مسائل اجتماعی و طرح های نیز مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خوزستان در ابتدای این نشست در خصوص روند بازگشت زائران اربعین حسینی گفت: خوشبختانه در زمینه بازگشت زائران اربعین حسینی، دست‌اندرکاران، نیروهای مردمی، مسئولان، نیروهای مسلح و ادارات اقدامات لازم را انجام دادند و جا دارد از همه این عوامل قدردانی نمایم.

وی افزود: از رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت و وزیران نیز که در ایام اربعین با همه وجود در میدان بودند و به ما کمک کردند تشکر می‌کنم.

حسینی‌محراب گفت: در زمینه تصادفات جاده‌ای با تمهیداتی که در نظر گرفته شد حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشتیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of