اجرای ۸۰ پرو‌ژه‌ی اصلاح مسیر در اندیکا در دستور کار قرار دارد

فرماندار شهرستان اندیکا گفت: اجرای ۸۰ پرو‌ژه‌ی اصلاح مسیر در اندیکا با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

با راه‌اندازی پویشی خواستار رفع محرومیت، احداث بیمارستان، بهبود آب شُرب و رسیدگی به وضعیت جاده‌ها در شهرستان اندیکا شدند. این پویش با عنوان«مردم شهرستان اندیکا از بدیهیات اولیه زندگی محرومند » در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

در این پویش عنوان کرده‌اند: « ساکنان روستاهای شهرستان اندیکا با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و از داشتن بدیهیات اولیه زندگی محروم هستند. این شهرستان در حالی که دارای دو سد است اما بی‌آبی در آن بیداد می‌کند. در عین حال اندیکا از داشتن جاده‌های استاندارد و بیمارستان محروم است که این مشکلات سبب بالا بودن آمار تصادفات جاده‌ای و سرگردانی بیماران شده است.»

رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان، احداث و بهسازی راه‌های روستایی و عشایری، اجرای پروژه‌های آبرسانی، گازرسانی و برق‌رسانی و بهبود وضعیت مخابرات از اولویت‌هایی است که باید از سوی مسؤولان برای بهبود شرایط زندگی مردم در شهرستان اندیکا مورد توجه قرار بگیرد.

امرالله نوذری فرماندار شهرستان اندیکا با اشاره به محرومیت این شهرستان در حوزه‌هایی نظیر راه، آب، گاز و برق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: محرومیت‌ در اندیکا سابقه‌ای ۱۰ تا ۱۵ ساله دارد که رفع آنها نیازمند یک کار جهادی است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۰۰ روستا در اندیکا به اینترنت پرسرعت وصل شده‌اند، گفت: تا کنون رفع مشکل مخابراتی و ارتقای اینترنت در چندین منطقه از شهرستان اندیکا انجام شده است و چند دکل نصب شده است. در عین حال اقدامات لازم برای ایجاد فیبر نوری نیز از سمت ایذه، مسجدسلیمان و لالی انجام شده است و مقرر شده است تا سمت منطقه‌ی تاراز مردم از خدمات فیبر نوری بهره‌مند شوند.

نوذری در خصوص بهسازی راه‌ها در اندیکا با بیان اینکه در هشت سال دولت گذشته حتی یک متر آسفالت در جاده‌های اصلی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: آسفالت، دوبانده کردن و بهسازی جاده‌های پرخطر روستایی و اصلی در برخی موارد انجام شده است و در بعضی از مناطق نیز در دستور کار قرار دارد. ۱۶ روستا در سال گذشته آسفالت شد و آسفالت ۳۰ روستا نیز در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان اندیکا بیان کرد: اجرای ۸۰ پرو‌ژه‌ی اصلاح مسیر نیز با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

نوذری با اشاره به اینکه اقداماتی نیز برای رفاه حال مردم در حوزه‌ی بهداشت و درمان صورت گرفته است، گفت: در سال گذشته ۱۰ خانه بهداشت ساخته شد و در بیمارستان محلی بخش‌های نظیر سونوگرافی، شنوایی سنجی و … راه‌اندازی شد. دو مرکز جامع سلامت نیز بازسازی شد.

وی با اشاره به تخصیص حق‌آبه نیز افزود: با پیگیری‌های انجام شده حق‌آبه‌ای ۴ هزار و ۷۰۰ هکتاری نیز به زمین‌های کشاوزی در این شهرستان تخصیص داده شد.

نوذری همچنین در خصوص آب شُرب گفت: گرچه تاسیسات آبی موجود در این شهرستان به حدود ۲۵ سال پیش برمی‌گردد و هیچ تغییراتی در این شبکه‌ها صورت نگرفته است اما ۷ پروژه‌ی آبرسانی در دستور کار قرار دارد که البته نیازمند تجهیزات است.

فرماندار اندیکا در عین حال یادآور شد: در هفته دولت اقدامات خوبی در حوزه‌های نظیر آبرسانی، برق‌رسانی و اشتغال در این شهرستان انجام شده است.

شهرستان اندیکا یکی از شهرهای قدیمی استان خوزستان و دارای حدود ۷۰۰ روستا و آبادی پراکنده است.

در صورت تمایل از این کمپین حمایت کنید: «مردم شهرستان اندیکا از بدیهیات اولیه زندگی محرومند »

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of