۱۶ طرح عمرانی ورزشی در دزفول کلنگ زنی یا افتتاح شد

همزمان با هفته دولت، ۱۶ طرح عمرانی ورزشی با اعتباری افزون بر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در دزفول کلنگ زنی یا افتتاح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان روز شنبه در آیین کلنگ زنی یا افتتاح ۱۶ طرح عمرانی ورزشی در دزفول گفت: امسال برای دومین بار برای افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های قابل توجه دزفول در این شهرستان حاضر شدیم که نشان دهنده اهمیت مسوولان برای سلامت جسم و روح شهروندان است.
حمید بنی تمیم افزود: دزفول جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و به واسطه دارابودن زیرساخت‌های فرهنگی از جمله هتلینگ خلا این سالن چند منظوره در ورزش دزفول برای میزبانی رقابت‌های آسیایی و بین المللی وجود داشت.

وی ادامه داد: به همت مسوولان عملیات ساخت این سالن ورزشی با اعتباری افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال آغاز شد و قرار است توسط یکی از سه نماینده برتر پیمانکار استان ساخته شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با توجه به وجود فرودگاه و هتل در شهرستان دزفول، امیدواریم با بهره برداری از این سالن ورزشی استاندارد، رقابت‌های آسیایی و جهانی در دزفول برگزار شوند.
وی با قدردانی از پیگیری‌های مسوولان ورزش دزفول افزود: امیدواریم شاهد وحدت و انسجام بیش از پیش مسوولان دزفول نسبت به ورزش باشیم و این سالن در کمترین زمان افتتاح شود.
بنی تمیم بیان کرد: ۱۴ طرح عمرانی ورزشی نیز خردادماه در دزفول افتتاح یا کلنگ زنی شد که جای قدردانی دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول نیز گفت: این سالن چندمنظوره ۲هزار و ۵۰۰ نفره در سال ۹۷ کلنگ زنی شده بود که به علت رعایت نشدن فرآیند قانونی اجرا نشد.
خادمعلی تهذیبی افزود: طبق روال، قبل از کلنگ زنی باید ابتدا زمین تملک و سپس مناقصه و قرارداد منعقد می‌شد ولی روال قانونی برای آن اجرا نشد.
وی ادامه داد: اعتباری حدود ۵۵ میلیارد ریال از محل نفت برای آن دیده شده بود که اگر در آن سال هزینه می‌شد حدود ۴۰ درصد طرح پیش می‌رفت ولی با صرف این اعتبار، اکنون درصد کمی از طرح پیش می‌رود.
تهذیبی با اشاره به اینکه تملک زمین این طرح یک سال طول کشید، اظهارکرد: امید است با اقدامات عملی امید را در جامعه تقویت کنیم.

وی افزود: این طرح با مساحت ۲ هکتار و اعتبار اولیه ۹۰۰ میلیارد ریال در سامانه ستاد سامانه تدارکات الکترونیک دولت ثبت شد و ۶۰ شرکت در این مناقصه شرکت کردند که شرکت پیوند راه اندیمشک برنده شد.

رییس اداره ورزش و جوانان دزفول بیان کرد: اعتبار اولیه این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که ۵۵ میلیارد ریال در یک مرحله جذب شده است.

وی افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای طرح دیده شده و در سال مالی ۱۴۰۲ نیز ۲۰۰ میلیارد ریال با پیگیری نماینده دزفول برای اجرای آن دیده شده است.

تهذیبی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافته است، گفت: علاوه بر سالن ۲ هزار و ۵۰۰ نفره، سالن تمرینی بانوان پارالمپیک، سالن تمرینی بانوان جنوب شهر، زمین چمن طبیعی روستای سیدعنایت، زمین چمن طبیعی بنوت پایین، روستای حمزه گمار، خوزینه باقر، حسن آقا و جاده تندرستی نیز کلنگ زنی شدند.
وی با بیان اینکه عملیات تکمیل مجموعه‌های ورزشی شهر صفی آباد، میانرود و شهر امام در هفته دولت آغاز می‌شود، ادامه داد: برای راه اندازی زمین چمن طبیعی روستای باغچه بان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نفت هزینه شده و زمین چمن مصنوعی شهید کریمی از محل اعتبارات اداره کل زیرسازی و از محل بنیاد علوی تکمیل شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول بیان کرد: برای راه اندازی زمین چمن مصنوعی روستای کوثر نیز ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نفت هزینه شده ضمن اینکه رول چمن این زمین از محل اعتبارات بنیاد علوی تامین شده است.
وی مجموع اعتبار هزینه شده برای این سه زمین را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: همزمان با هفته دولت، ساخت سالن تمرینی اختصاصی پارالمپیک در استادیوم شهید مجدیان با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نفت کلنگ زنی می‌شود که اکنون در مرحله مناقصه است.
تهذیبی گفت: ساخت سالن تمرینی بانوان جنوب شهر دزفول در کوی ذوالفقار نیز کلنگ زنی شد.
وی با قدردانی از بخشداری‌ها و دهیاری‌های روستاهای سیدعنایت، بنوت پایین، حمزه گمار، خوزینه باقر و حسن آقا برای پیگیری تخصیص زمین برای چمن مصنوعی افزود: زمین‌های موردنظر اکنون در تملک اداره ورزش و جوانان هستند.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با اشاره به نقش پررنگ نماینده دزفول در اجرای طرح‌های عمرانی ورزشی اظهارکرد: با پیگیری نماینده دزفول، ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه مجدیان اختصاص یافت.
وی ضمن قدردانی از حمایت مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در اجرای طرح‌های دزفول افزود: تلاش زیادی برای تامین زیرساخت‌های ورزشی شهرستان دزفول انجام شده است البته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

مسوولان نهایت استفاده را از اعتبارات ببرند
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: اجرای طرح‌ها در گرو همکاری صمیمانه و ارتباط مسوولان است.
سیداحمد آوایی با قدردانی از مسوولان دزفول و استان خوزستان افزود: اجرای طرح‌ها در دورانی که توسط رسانه‌های بیگانه یاس پمپاژ می‌شود ضروری است ضمن اینکه باید اقدامات برای مردم اطلاع‌رسانی شوند.
وی افزود: مسولان از اعتباراتی که جذب می‌شود باید نهایت استفاده را ببرند تا حتی یک ریال به هدر نرود.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلنگ زنی این طرح ۲ سال طول کشید، گفت: از این به بعد هیچ کلنگ زنی قبل از تملک زمین و تجهیز کارگاه توسط پیمانکار انجام نمی‌شود.

فرماندار ویژه دزفول نیز در این آیین ضمن تبریک هفته دولت گفت: ساخت این ورزشگاه نیاز شهرستان دزفول بود که عملیات ساخت آن با تلاش نماینده و مسوولان ورزش و جوانان آغاز شد.
علیرضا خردمند با بیان اینکه این طرح جزو طرح‌های برزمین مانده بود که اعتبار اولیه آن تامین شد، افزود: مبالغ دیگری نیز در کمیته برنامه ریزی و با همت نماینده دزفول در مجلس برای این طرح اختصاص یافت که امیدواریم به زودی به مرحله بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه ۱۵ طرح دیگر نیز افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود، ادامه داد: امسال دومین برنامه ورزش و جوانان برای کلنگ زنی و افتتاح طرح‌های ورزشی برگزار شد و امیدواریم زیرساخت‌های ورزشی با همت مسوولان تامین شوند.
فرماندار ویژه دزفول گفت: برای اجرای این طرح‌ها همه مسوولان باید همت کنند تا بتوانیم هرچه سریعتر آنها را به مرحله بهره برداری برسانیم زیرا اگر همراهی مدیران بیشتر شود به طور قطع خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: هفته دولت بهانه‌ای است تا طرح‌ها به نمایش درآیند؛ مسوولان به دنبال اجرای طرح‌های زیرساختی و خدماتی برای مردم هستند و مناسبت‌ها بهانه ای برای نشان دادن برخی از آنها است.
شهردار دزفول نیز در این آیین گفت: ۱۰ زمین چمن ورزشی طی توافقی که انجام شده طی امسال بهره برداری می‌شود.
محمد عتاب اهوازی افزود: ۱۷ طرح عمرانی توسط شهرداری عرضه شده که منتظر پیمانکار هستند؛ هر منطقه شهرداری بین ۲۵ تا ۴۰ طرح را در دست اجرا دارد.
شهردار دزفول اظهارکرد: ستاد اجرایی ۴۰ طرح را برای امسال پیش بینی کرده که امیدواریم بتوانیم خدمت خوبی به مردم ارائه کنیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of