راه‌های پیشگیری از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان توضیحاتی در خصوص چگونگی جلوگیری از گرمازدگی و درمان گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین حسینی ارائه داد.

امیری، با اشاره به چگونگی جلوگیری از گرمازدگی و درمان آن در پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: به مقدار کافی آب نوشید، آبی که استفاده می‌شود باید ولرم و مطابق با دمای بدن باشد، مصرف نوشابه‌ها را به صفر برسانید و تنها از آب استفاده کنید؛ لیموترش نصف شده را در ظروف کوچک و سبک حمل کنید و گاهی آب یک نیمه لیمو را میل کنید.
وی افزود: لباس‌های گشاد و نخی بپوشید. بار اضافه با خودتان حمل نکنید هر جا که استراحت می‌کنید، قدری شربت خاکشیر و تخم شربتی تهیه و حین پیاده‌روی میل کنید.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: از غذا‌های سرخ شده و چرب استفاده نکنید و تنها غذا‌های ساده میل کنید، روز‌ها که آفتاب عمود می‌تابد و گرما به اوج می‌رسد در موکب‌ها بمانید، بعدازظهرها، شب‌ها و صبح‌های زود پیاده‌روی کنید.

امیری گفت:از کلاه و عینک برای سلامت چشم و جلوگیری از نفوذ گرما استفاده کنید، تا حد امکان نوشیدنی‌های گازدار و کافئین‌دار مصرف نکنید، چراکه بدن را دهیدراته و خشک می‌کند و به‌جای آن از شربت‌های سنتی استفاده کنید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of