خدمات‌دهی میراث فرهنگی شوشتر به زائران اربعین

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شوشتر از ایجاد تمهیدات در حوزه گردشگری برای زائران اربعین حسینی خبر داد.

داوود نجارآسیابانی ، با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان شوشتر گفت: این شهرستان به عنوان یکی از مسیرهای غیراصلی مبادی ورود به کشور عراق برای زیارت اربعین است. بنابراین این اداره با هدف رفاه حال و همچنین ارج نهادن به زائران امام حسین (ع) تمهیداتی را در حوزه شهرستان شوشتر اندیشیده است.

او با اشاره به جلساتی که با فعالان و خدمات‌دهندگان گردشگری و صنایع ‌دستی این شهرستان برگزار شد گفت: در این جلسات مصوب شد که از اول تا پایان شهریور سال‌ جاری تسهیلاتی به صورت ویژه برای زائران عبوری از شوشتر در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: همچنین خدمات‌دهندگان گردشگری مجاز در شوشتر با دریافت برش‌های تخفیف از پیش تهیه شده که در مواکب برپا می‌شود توسط خدام امام حسین (ع) در این شهرستان و یا با ارایه گذرنامه به عنوان زائران اربعین می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

نجارآسیابان با اشاره به این‌که این اقدام برای اولین بار در استان خوزستان و شاید در سطح کشور صورت خواهد گرفت گفت: کلیه افرادی که در این بازه زمانی یک ماهه از مسیرهای رفت و برگشت زیارتی اربعین از شهر شوشتر عبور می‌کنند می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی حوزه اقامتی و هتلینگ اعم از سنتی و مدرن و ۲۰ درصد تخفیف خدمات پذیرایی همچون رستوران و کافه‌های مجاز در این شهرستان بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان شوشتر اضافه کرد: تخفیف ۱۰ درصدی برای اقلام صنایع‌ دستی تولید شده در شهرستان در نظر گرفته شده‌ و این اقدام یکی دیگر از تسهیلات ویژه زائران در جهت برخورداری از هنر تولید شده به دست هنرمندان این شهرستان و نیز کمک هزینه‌ای برای تهیه سوغات از این سفر معنوی است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of