امدادرسانی اورژانس خوزستان به بیش از یکهزار زائر اربعین حسینی

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان: یکهزار و ۵۵۰ نفر زائر اربعین حسینی در مرز چذابه از خدمات امدادی اورژانس بهره‌مند شدند.

عارف شرهانی به امدادرسانی اورژانس ۱۱۵ خوزستان به یکهزار و ۵۵۰ زائر اربعین حسینی در مرز چذابه اشاره کرد و گفت: این تعداد امدادرسانی شامل مراجعه ۷۴۱ نفر به درمانگاه چذابه، ۵۰۵ نفر اورژانس پیش بیمارستانی، ۳۰۴ نفر سالن سرد و اعزام ۷ نفر از درمانگاه چذابه به مرکز درمانی از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور ماه امسال است.
وی گرمازدگی، مشکلات تنفسی و گوارشی و ترافیکی را اصلی‌ترین موارد مراجعه زائران اربعین حسینی به پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ خوزستان عنوان کرد و افزود: یکهزار و ۷۱ نیروی اورژانس پیش‌بیمارستانی در کل استان فعال هستند و ۵ بالگرد و یک هواپیمای بال ثابت در حالت آماده باش قرار دارد.

طرح خدمت رسانی اورژانس خوزستان به زائران اربعین حسینی در قالب تیم‌های درمانی و خدماتی از طریق ۲۰ پایگاه ثابت و موقت در نقاط مختلف تردد زائران به سمت مرز چذابه از ۲۷ مرداد ماه آغاز به‌کار کرد و از اهواز تا مرز چذابه حدود ۲۶ دستگاه آمبولانس جدید به علاوه ۱۴ آمبولانس موجود برای خدمات به زائران آماده اند، ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳ دستگاه موتورلانس در این مسیر مستقر شده و تا پایان اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی می‌کند.

درمانگاه مرزی چذابه با حداقل ۲ پزشک، ۸ پرستار و کادر درمان در هر شیفت راه اندازی شده، درمانگاه تامین اجتماعی با ۲ پزشک و بیمارستان ارتش نیز با ۵۰ تخت برای خدمات رسانی به زائران فعال هستند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of