۶ واحد نیروگاه حرارتی رامین اهواز در مدار تولید برق

به گفته مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز؛ با انجام تعمیرات اضطراری ۶ واحد این نیروگاه حرارتی در مدار تولید برق قرار دارند.

محسن حافظی با اشاره به در مدار بودن هر ۶ واحد نیروگاه حرارتی رامین اهواز گفت: در مجموع یکهزار و ۴۰۰ مگاوات برق به صورت لحظه‌ای در این نیروگاه تولید می‌شود.
وی افزود: بسیاری از تجهیزات این نیروگاه همچون بویلرها، والو‌ها، پمپ‌ها و… وظیفه تولید، انتقال و تزریق بخار ۵۴۵ درجه سانتیگرادی با فشار ۲۴۰ اتمسفری را دارند که حرارت بالا و خطرات پیرامون این تجهیزات را به حدود ۶۵ درجه سانتیگرادی و رطوبت ۸۰ درصدی می‌رساند که این موضوع شرایط کار را برای این جهادگران سخت و طاقت فرسا کرده است.

حافظی با اشاره به شرایط آب و هوایی خوزستان به ویژه در مردادماه، ادامه داد: با توجه به گرمای بی سابقه هوا و اهمیت پایداری تولید برق به ویژه در استان در بسیاری از عملیات‌ها ناچاریم بدون اینکه واحد و یا تجهیز نیروگاهی را از مدار خارج کنیم، تصمیم‌های سختی بگیریم و با وجود حرارت بالای تجهیزات و خطرات پیرامون آن، عملیات تعمیراتی را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی کنیم تا بتوانیم با استمرار تولید برق به پایداری شبکه سراسری برق کشور رفاه و آسایش مردم را تامین کنیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز تعویض لوله‌های بویلر واحد۳۰۵ مگاواتی شماره یک، ترمیم لاین برگشتی و رفع نشتی درب کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۲، رفع نشتی مسیر جکینگ یاتاقان توربین واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴، رفع نشتی مسیر اصلی بخار واحد ۵۴۰ درجه واحد یک و همزمان تعمیر ورفع جامی والو ۶۳۴ و رفع نشتی بویلر‌های نیروگاه در شرایط بسیار سخت محیطی و گرمای طاقت فرسا را از کار‌های فنی و تخصصی این تلاشگران در روز‌های اخیر عنوان کرد.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تولید برق مورد نیاز استان خوزستان و شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of