۱۳ سایت سیار در پایانه‌های مرزی خوزستان راه‌اندازی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان از راه اندازی و استقرار ۱۳ سایت سیار همراه اول و ایرانسل و اینترنت رایگان در پایانه‌های مرزی خوزستان خبر داد.

محمد خانچیدر اهواز با اشاره آخرین وضعیت تردد در مرزهای خوزستان، اظهار داشت: وضعیت تردد در مرزهای خوزستان نسبت به‌ سال گذشته مطلوب‌تر است و تمهیدات لازم در تأمین آب شرب پایدار دو مرز شلمچه و چذابه در نظرگرفته شده است.

وی تردد رفت و برگشت در مرز چذابه را از ابتدای ماه صفر تاکنون ۲۲ هزار و ۳۴۰ مورد برشمرد و افزود: حدود ۱۴۰ نقطه حادثه‌خیز در محور طریق‌الحسین اصلاح شده و وضعیت روشنایی نسبت به گذشته مطلوب‌تر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده جهت رفع گرمازدگی، گفت: به‌دلیل گرمای هوا و برای آسایش زائران اربعین حسینی(ع) ۵ دستگاه یخ‌ساز به ظرفیت ۲۵ تن در روز و ۴ دستگاه کانکس یخچالی تهیه شده است.

وی درادامه گفت: تعداد سرویس‌های بهداشتی و حمام در دو مرز ۲ هزار ۱۴۱ چشمه است که این تعداد در مقایسه با سال گذشته یک هزار و ۳۷ چشمه افزایش یافته است.

خانچی با بیان اینکه ۷۸ پروژه خدمات شهری با اعتبار ۱۹۳ میلیارد تومان توسط شهرداری‌های استان در حال انجام است، عنوان کرد: ۲۰ دستگاه خودرو خدماتی شامل ۹ دستگاه حمل زباله، ۴ دستگاه کمپرسوری، ۳ دستگاه تانکر آب خریداری شده که تعداد ماشین‌آلات پاکبانی مستقر در مرزهای شلمچه و چذابه به ۴۶ دستگاه افزایش یافته است.

وی تعداد ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی در دو مرز چذابه و شلمچه را ۲۴ عدد برشمرد و گفت: ۴۳ عدد از ماشین‌آلات عمرانی اعم از جرثقیل، بیل مکانیکی، کمپرسوری، لیفتراک، بالابر و غیره در هر دو مرز مستقر هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: تعداد خادمان پاکبان در پایانه‌های مرزی یک هزار و ۲۳ نفر است که بطور شیفتی در مرزها حاضر می‌شوند.

خانچی تشریح کرد: جهت پایدارسازی آب، عملیات ساخت ایستگاه پمپاژ آب موکب‌ها در پایانه مرزی شلمچه، به ظرفیت ۶ هزار متر مکعب در شبانه روز رسید.

وی به پروژه‌های انجام شده در مرزها اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال آب، عملیات ساخت ۴ مخزن ذخیره ۵ هزار مترمکعبی جهت پایدار سازی آب مواکب شلمچه و چذابه، بهسازی و رفع نواقص شبکه‌های فاضلاب مواکب به طول ۶ کیلومتر هستند،

خانچی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی راه های منتهی به پایانه های مرزی بیان کرد: ساخت ۳۰ کیومتر راه جدید، بیش از ۱۷۰ کیلومتر روکش، بهسازی و لکه گیری آسفالت، نصب بیش از ۱۸۶ هزار عدد علایم ایمنی و تجهیزات ترافیکی، ۲۰ کیلومتر روشنایی طولی و ۱۵ نقطه روشنایی نقطه‌ای، یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط کشی، احداث ۱۴۰ کیلومتر شیار لغزاننده و ۴۸کیلومتر شیارسازی اصلاح شیب شیروانی انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه روشنایی نیز ۹۲ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۷۷ کیلومتر چراغ و بهینه سازی و ۱۳۰کیلومتر شبکه برق‌رسانی نصب شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اقداماتی که در حوزه پارکینگ‌های مرزی انجام شده است افزود: در مرز شلمچه اقداماتی از نظیر کوبش، لگراژ، محصورسازی، هوشمندسازی و نصب نیوجرسی و تغییرات ترافیکی با ظرفیت ۲۵ هزار خودرو انجام شده است.

وی تشریح کرد: برای پارکینگ چذابه نیز کوبش، نصب نیوجرسی، لگراژ و همچنین هوشمندسازی پارکینگ برای ظرفیت ۲۵ هزار الی ۳۰ هزار خودرو انجام شده است.

خانچی گفت: تعداد اتوبوس‌های مستقر در مرزهای چذابه و شلمچه ۴۲۰ دستگاه است و همچنین ۱۶ دستگاه ون نیز در مرز چذابه به دلیل افزایش ترددها مستقر هستند.

وی با اشاره به زیرساخت شبکه موبایل و اینترنت، از استقرار و راه‌اندازی ۱۳ سایت سیار همراه اول و ایرانسل و اینترنت رایگان در پایانه‌های مرزی خبر داد و گفت: تقویت و بهینه‌سازی شبکه در محور های مواصلاتی پایانه‌های مرزی انجام شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of