توصیه‌های مرکز بهداشت خوزستان برای زائران اربعین حسینی

رییس مرکز بهداشت خوزستان : زائران اربعین حسینی با داشتن هرگونه علامت مشکوک از بیماری به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند تا مشکل حادی ایجاد نشود.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا بیان کرد: زائران اگر با هر گونه علامت مشکوکی ماند اسهال، سرفه و یا علائم گرمازدگی مانند ضعف، بی حالی و یا خستگی مفرط روبرو شدند بلافاصله به نزدیک‌ترین واحد امدادی اورژانس، مراکز بهداشت و یا درمانگاه‌های علوم پزشکی و یا هلال احمر مراجعه کنند تا به موقع اقدام تشخیص و درمانی انجام شود.
وی توصیه کرد: زائران تا حد امکان در ساعات گرم پیاده روی نکنند و لباس‌های نخی خنک و گشاد بپوشند تا تعریق به خوبی صورت گیرد و همچنین استفاده از کلاه فراموش نشود.

بختیاری نیا اضافه کرد: در صورتی که کودکی همراه زائران است از سایه بان استفاده شود، آب و نوشیدنی‌های سالم به صورت مرتب مصرف شده و منابع آب و مواد غذایی مطمئن باشند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: استفاده از آب بسته بندی و مواد غذایی سالم به منظور پیشگیری از بیماری‌های روده‌ای به صورت جدی توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: کارشناسان مبارزه با بیماری‌های بهداشت در زمان بازگشت زائران در ابتدای ورودی پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه با طرح تعدادی سوال از زائران مراقبت‌های سندرمیک انجام می‌دهند.

بختیاری نیا اظهار کرد: از زائران درخواست می‌کنیم سوالات کارشناسان را با حوصله پاسخ دهند تا در صورت لزوم از آن‌ها نمونه و یا تست سریع گرفته شود و در صورت بروز بیماری واگیردار درمان آغاز شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز تاکید کرد: این اقدام از گسترش بیماری در طول مسیر جلوگیری می‌کند، چون حفظ سلامت زائران در هنگام بازگشت از سفر اربعین برای کشور و استان اهمیت زیادی دارد.

۱۵شهریور ۱۴۰۲ مطابق با ۲۰ صفر روز اربعین حسینی است. حرکت تدریجی زائران اربعین به سمت مرز‌های چذابه و شلمچه از روز‌های آغازین ماه صفر شروع و چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می‌رسد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of