میزان آلودگی هوا در ۲ نقطه اهواز در وضعیت خطرناک تنفسی قرار گرفت

براساس آخرین به‌روزرسانی سامانه پایش هوای کشور وضعیت شاخص‌ هوا در ۲ نقطه اهواز روز دوشنبه در وضعیت خطرناک تنفسی قرار گرفت.

بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز شاخص کیفیت هوا براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه‌ اهواز (حفاری) با شاخص ۳۶۸ و اهواز (نیوساید) با شاخص ۳۳۰ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت خطرناک و خاکستری قرار گرفتند.

وضعیت هوا در ایستگاه‌های اهواز (استانداری) با شاخص ۱۵۶، اهواز (اداره کل) با شاخص ۱۵۶، اهواز(پادادشهر) با شاخص ۱۶۲، شادگان با شاخص ۱۹۱، اندیمشک با شاخص ۱۵۳ و سوسنگرد با شاخص ۱۵۷ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و ناسالم قرار دارند.

همچنین هوای شهرهای حمیدیه، دزفول و شوش وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است.

هوای شهر بهبهان نیز پاک گزارش شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا ” ناسالم” است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of