زائران هیچگونه عجله و شتابی برای رسیدن به مرز نداشته باشند

فرمانده پلیس راهنمایی ورانندگی استان خوزستان گفت: زائران سفر خود را مدیریت کنند و هیچگونه عجله و شتابی برای رسیدن به مرز نداشته باشند.

سرهنگ فرید کریمی‌زاده ایرنا اظهار کرد: زائران سفر خود را به روزهای منتهی به اربعین حسینی موکول نکنند تا به راحتی و در کمال آسایش و آرامش به زیارت عتبات و عالیات مشرف شوند.

وی افزود: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار سایر همکاران انتظامی استان به منظور تسهیل تردد آسان زائران در مرز بین المللی شلمچه و چذابه مستقر شده است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان گفت: زائرانی که قصد عزیمت به سفر اربعین را دارند با خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند و سرعت مطمئن را در دستور کار قرار دهند.

وی بستن کمربند ایمنی برای کلیه سرنشینان هنگام حرکت خودرو را ضروری دانست و افزود: سرنشینان نیز در هوشیاری راننده کمک کنند و حتما از موقعیت‌ها، مواکب و زیارتگاه‌هایی که در طول مسیر وجود دارد، استفاده کنند و با استراحت کافی ادامه مسیر دهند.

سرهنگ کریمی زاده بیان کرد: زائران پیش از سفر اخبار را از شبکه‌های مختلف داخلی پیگیری کنند و از آخرین وضعیت معابر منتهی به مرزها مطلع شوند.

وی از زائران اربعین حسینی که با وسیله نقلیه به مرزها مراجعه می‌کنند، خواست وسایل نقلیه خود را در پارکینگ‌های تعیین شده پارک و از هرگونه توقف در سطح معابر خودداری کنند.

فرمانده پلیس راهنمایی و راننندگی استان خوزستان ظرفیت پارکینگ شلمچه را ۳۵ هزار خودرو اعلام کرد و گفت: این پارکینگ به طور شناور می‌تواند خودرو پذیرش کند، ضمن اینکه پارکینگ‌های دیگر نیز در طول مسیر منتهی به مرز شلمچه و همچنین در شهر خرمشهر پیش‌بینی شده‌اند که درصورت نیاز پذیرش خواهند کرد.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع شده و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of