مواکب برپا شده در خوزستان ۵برابر مواکب کل کشور است

مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: مواکب اربعینی که در خوزستان برپا می‌شود به نسبت مواکبی که در کل کشور برپا می‌شود، حدوداً پنج برابر است.

حجت الاسلام و المسلمین میلاد امینی موحد اظهار کرد: حماسه و همایش باشکوه اربعین حسینی، تصویری از عظمت، شکوه، وحدت و قدرت اسلام است که به لطف خداوند چندین سال به صورت جدی در قالب یک راهپیمایی بزرگ در حال انجام است.

وی افزود: نقش عراق در حماسه پیاده روی اربعین بسیار پررنگ بوده و مدتی است که ایران در این حماسه و راهپیمایی نقش جدی دارد به خصوص به واسطه موقعیت خاص خوزستان، نقش آفرینی مردم و مواکب این استان در حماسه اربعین حسینی ویژه و منحصر به فرد است.

مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: مواکبی که در خوزستان برپا می‌شود به نسبت مواکبی که در کل کشور برپا می‌شود، حدوداً پنج برابر است و به همین دلیل خوزستان به عنوان «پایتخت موکب‌ها» معرفی شده است.

حجت الاسلام امینی موحد در خصوص اقدامات کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین حسینی خوزستان بیان کرد: در این کمیته چند کار پیگیری می‌شود از جمله آن می‌توان هماهنگی و همراهی با قرارگاه و استقرار موکب رسانه‌ای در مرزهای شلمچه و چذابه را نام برد.

وی افزود: در این موکب از هنرمندانی که عازم سفر اربعین هستند، استقبال می‌شود تا اگر وسیله‌ای نیاز داشته یا راهنمایی بخواهند به آنها کمک شود، هنرمندان نقش راویان حماسه را ایفا می‌کنند که باید به صورت ویژه از آنها حمایت شود.

مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین حسینی خوزستان عنوان کرد: همچنین با حضور صدا و سیمای مرکز خوزستان، حوزه هنری و مرکز رسانه تبلیغات اسلامی، ستادی تشکیل شده تا ارتباط‌های زنده مدیریت شوند.

حجت الاسلام امینی موحد با بیان اینکه ویژه برنامه تلویزیونی «پایتخت موکب ها» هر شب از سیمای خوزستان پخش خواهد شد، تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز خوزستان ارتباط زنده این برنامه را برعهده گرفته و قرار است هر شب از ظرفیت موکب داران و کارشناسان مذهبی در خصوص اهمیت زیارت اربعین و موکب داری در این برنامه استفاده و با آنها صحبت شود.

وی ادامه داد: تهیه و تولید بسته‌های محتوای دیجیتال رسانه‌ای اقدام دیگری است که انجام می‌شود، به این صورت که انواع تولیدات اعم از سخنرانی، پادکست، نماهنگ، کلیپ، مستند و فیلم کوتاه در فضای مجازی، تارنماها و شبکه‌های اجتماعی با موضوع اربعین حسینی و محوریت پایتخت موکب‌ها توزیع می‌شود و علاقه مندان می‌توانند آنها را دریافت کنند.

مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: در کنار تمام این کارها سعی کرده‌ایم از تولیدات محصولات رسانه‌ای مثل تیزر، نماهنگ، مستند و کلیپ حمایت کنیم تا بتوانیم سبد تولیدات رسانه‌ای جبهه فرهنگی خوزستان را پربارتر از قبل کنیم و آنها را در اختیار صدا و سیمای مرکز خوزستان و کشور قرار دهیم تا از ظرفیت این تولیدات استفاده کنند.

حجت الاسلام امینی موحد در ادامه به برپایی دومین سوگواری ملی پایتخت موکب‌ها اشاره و اظهار کرد: در خوزستان به طور ویژه به این موضوع توجه می‌شود؛ سال قبل که اولین دوره سوگواره بود، هنرمندانی از سراسر کشور و حتی از کشور عراق مشارکت داشتند، قطعاً در دومین سوگواره تعداد شرکت کننده ها بیشتر و ملیت‌ها متفاوت‌تر خواهد بود؛ لذا این سوگواره می‌تواند در روایت اتفاقات خوب خوزستان نقش آفرینی کند.

وی بیان کرد: ارتباط دقیق و تنگاتنگ با شبکه‌های ماهواره‌ای عراق مسئله دیگر است که در نظر گرفته شده تا بتوانیم از ظرفیت ارتباط زنده این شبکه‌ها برای انعکاس فعالیت زائران و خادمان مواکب ایرانی و همچنین روایت حضور ایرانی‌ها در حماسه میلیونی روز اربعین استفاده کنیم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of