استقرار ۴۵۵ موکب اربعین حسینی از خرمشهر تا مرز شلمچه

رئیس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی شلمچه از استقرار ۴۵۵ موکب اربعین حسینی از میدان مقاومت خرمشهر تا مرز شلمچه خبر داد.

رئیس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی شلمچه گفت: تاکنون ۹۰ درصد از موکب‌های مردمی در مرز شلمچه مستقر شدند و تا ۲ روز آینده دیگر موکب‌ها آماده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خواهند شد.
مکی یازع به آغاز کار خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی توسط موکب‌های آبادان از ابتدای ماه صفر در مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: امسال براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۴۵۰ موکب از میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی در شلمچه مستقر هستند تا به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی کنند.

وی افزود: همچنین ۵۰ موکب نیز در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه پیش‌بینی شده تا زائران در راه بازگشت به لحاظ اسکان و تغذیه با مشکل روبه‌رو نباشند.

یازع با بیان اینکه همچنین ۶ موکب آبادانی برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی عازم عراق شدند تا به در راه استقبال از زائران کمک کنند، ادامه داد: فعالیت مواکب تا یک هفته بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی مرز شلمچه می‌گوید: با مشارکت مردم، مرز شلمچه به شهرک امام حسین (ع) تبدیل شده و شور حسینی در این منطقه موج می‌زند.

وی اضافه کرد: از روز گذشته توزیع یخ بین موکب‌داران آغاز شده تا آب خنک به زائران داده شود، همچنین آب معدنی‌هایی که جمع آوری شده بین موکب‌ها در حال تقسیم است.

یازع با بیان اینکه ۹۵ درصد موکب‌ها در شلمچه مردمی هستند، گفت: از مردم انتظار می‌رود کمک‌های خود را به موکب‌ها داشته باشند تا کم و کاستی برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی نداشته باشیم.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرز‌های چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع شده و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of