هوای سه شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار گرفت

بر اساس آخرین به‌روزرسانی سامانه پایش هوای کشور وضعیت شاخص‌ هوای سه شهر خوزستان روز شنبه در وضعیت قرمز و ناسالم قرار گرفت.

بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح امروز شاخص کیفیت هوا براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه‌ شهرهای اندیمشک با شاخص ۱۵۷، دزفول با شاخص ۱۵۳ و شادگان با شاخص ۱۷۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و ناسالم قرار دارند.

بر این اساس شهر اهواز (استانداری) با شاخص ۱۲۳، اهواز (پادادشهر) با شاخص ۱۱۵، اهواز (نیوساید) ۱۰۲، رامشیر ۱۱۱، سوسنگرد ۱۴۴ و شوش ۱۲۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است.

هوای شهرهای بهبهان و رامهرمز نیز به علت نبود آلودگی، قابل قبل اعلام شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا ” ناسالم” است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of