تشکیل کارگروهی برای تدوین شیوه‌نامه مقابله با گرما در خوزستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تشکیل کارگروهی برای مقابله با گرما در خوزستان، گفت: این کارگروه در حال تدوین شیوه‌نامه‌هایی است تا بر اساس آن آموزش‌ها به مردم ارائه و آمادگی‌های لازم در واحدهای مختلف ایجاد شود.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا ، با اشاره به وقوع دماهای ۴۹ درجه بالاتر در خوزستان و تاثیر گرمای زیاد بر سلامت، در خصوص نحوه اعلام تعطیلی در این شرایط اظهار کرد: هیچ قانونی برای درخواست تعطیلی توسط بهداشت نداریم و در هیچ قانونی به تعطیلی در دمای خاصی اشاره نشده است.

وی افزود: با این حال به صورت خودجوش کارگروهی با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و کارشناسان خبره در خصوص مقابله با گرمای هوا تشکیل شده است. این کارگروه در حال تنظیم شیوه‌نامه بومی خوزستان در حوزه‌های مختلف اعم از درمان، اورژانس و بهداشت در خصوص گرما است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس این شیوه‌نامه آموزش‌ها به مردم ارائه و آمادگی‌های لازم در واحدهای مختلف ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: در این کارگروه در حال بررسی هستند که اگر مقالات علمی در مورد تعطیلی در شرایط گرما پیدا کنند به استناد این مقالات بتوانند معیارهایی برای تعطیلی پیشنهاد کنند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of